نوشته شده توسط : Roh
در سیستم های کامپیوتری، برای اتصال دستگاههای ذخیره سازی به سرورها، به صورت از راه دور، از مفهومی با نام شبکه ذخیره سازی(SAN) استفاده می‌شود.

شبکه ذخیره سازی (san)

در واقع روش SAN نوع دیگری از ارتباط سرورها با دستگاه ذخیره‌سازی می‌باشد. در این روش تمامی سرورها با استفاده از پورت‌های فیبر و دستگاه‌های ذخیره‌ساز نیز با استفاده از كنترلر خود به سوئیچ‌های SAN متصل می‌شوند. این حالت برای زمانی كه تعداد سرورهای متصل به شبكه ذخیره‌سازی زیاد است، مناسب می‌باشد.

SAN چیست؟

SAN مخفف Storage Area Network است. یک روش بهبودیافته نسبت به DAS می باشد. SAN تکنولوژی منحصر به فردی است که مجموعه ای از سرورها را پوشش می دهد. در این تکنولوژی فضای Hosting منحصر به یک سرور نخواهد بود و اطلاعات روی Hard Drive های داخلی سرور ذخیره نمی شوند، بلکه این فضای ذخیره سازی در خارج از سرور ورودی یک شبکه ذخیره اطلاعات قرار می گیرد. این تکنولوژی علاوه بر اینکه به سادگی قابلیت گسترش فضا و پهنای باند مصرفی را ایجاد می کند به دلیل استفاده از سرورهای مختلف که شبکه ذخیره داده ها را کنترل می کنند.

با توجه به تفاوت های بنیادینی که بین تکنولوژی و اهداف SAN و NAS وجود دارد، برای انتخاب هر یک باید تصمیم اساسی گرفته شود. هر یک از این دو را می توان برای رفع نیازهای ذخیره سازی مورد استفاده قرار داد


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مرداد 1392 | نظرات ()