نوشته شده توسط : Roh
با نصب تراشه NFC؛ گوشي همراه شما تبديل به يك ابزار همه فن حريف مي شود.
شايد بتوان به NFC در زبان فارسي "ارتباط حوزه نزديك" گفت. يعني وسايل الكترونيك كه در يك محيط نسبتا نزديك به هم قرار دارند بتوانند يكديگر را شناسايي كنند و به صورت يك سيستم يكپارچه عمل كنند.

درواقع NFC جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایلها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جستجوی دستگاههای نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است. ضمن اينكه NFC از لحاظ امنيتي نسبت به بلوتوث بالاتر است.

 

امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه NFC استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود.

 

 

كاربردها:

 

مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC ‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.

 

 

البته اين تنها کاربرد NFC نيست بلكه با اين تكنولوژي تبادل اطلاعات در فاصله‌های کوتاه (مثلاً لمس دو تلفن برای تبادل عکس) و ساده‌سازی راه‌اندازی وای-فای و بلوتوث است. در عین حال، برقراری ارتباط میان یک دستگاه NFC و یک "چیپ NFC بدون منبع انرژی" که به آن tag گفته می‌شود نیز ممکن است. شايد تبديل شدن گوشي هاي همراه به كليد هاي امنيتي و يا سرعت پرداخت در حمل و نقل عمومي را هم بايد به كاربردهاي اين تكنولوژي اضافه كرد.

 

ضمناً این نکته شایان ذکر است که دستگاه های دارای NFC تنها به عنوان فرستنده عمل نمی کنند، بلکه می توانند به عنوان دستگاه گیرنده نیز باشند به همين خاطر از این فناوری در جاهای دیگری همچون مدارس و شرکت‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال در مدارس می‌توان اطلاعات دقیق از فعالیت‌های دانش‌آموزان را با تگ‌های اطلاعاتی که در برچسب‌ها قرار می‌گیرند ثبت کرده و حتی زمان ورود و خروج، تکالیف، نمره‌ها و ... را در یک برچسب تحویل خانواده‌ها نمایند.

 

همچنین شما می‌توانید اطلاعات تماس یا شغلی خود را در تصویری از خودتان قرار داده و فقط یک تصویر را به عنوان رزومه کاریتان برای شرکت یا حتی سایت‌های که از NFC پشتیبانی می‌کنند ارسال کنید. البته این برچسب‌ها و یا تصاویر، دارای یک چیپ RFID اختصاصی می‌باشند که با نزدیک کردن دستگاه به آنها فقط می‌توان آن‌ها را خواند.

البته NFC می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. به عنوان مثال سونی و سامسونگ در حال کار بر روی تگ‌های NFC هستند که با نصب آنها در خانه، اتومبیل، محل کار، فروشگاه‌ها و بسیاری مکان‌های دیگر، می‌توان از NFC به عنوان ماشه‌ای برای برقراری ارتباط و انجام بعضی کارها یا دریافت یک سری اطلاعات استفاده کرد. کافی است تلفن همراه خود را به تگ نزدیک کنید، تا به طور خودکار ماشه چکیده شود( يعني كار مورد نظر بدون فشردن دكمه ويا انجام كار اضافي انجام شود.)

 

NFC چگونه كار مي كند؟

 

برای اینکه تلفن هوشمند شما بتواند با دستگاه‌های دارای NFC ارتباط برقرار کند، بایستی از چیپ NFC برخوردار باشد. تکنولوژی NFC بر اساس "شناسایی فرکانس رادیویی" (RFID) ساخته شده که به یک گجت امکان می‌دهد تا به گجتی دیگر امواج رادیویی ارسال کند و پس از شناسایی یکدیگر، عملیات مشخصی بین آنها انجام شود.

 

 

انرژي كمتر امنيت بالاتر

 

شايد اين سوال در ذهن شما ايجاد شود كه با وجود بلوتوث و يا حتي واي فاي چه نيازي به NFC داريد؟ در واقع جواب اين سوال مصرف انرژی بسیار اندک و امنیت نسبی مناسب است.

 

اگر کسی بخواهد از طریق NFC به دستگاه شما رخنه کند و یا در ارتباط NFC دستگاه شما با یک دستگاه دیگر اخلال به وجود بیاورد، بایستی بسیار به گجت شما نزدیک شود که این کار بدون جلب توجه و مشکوک کردن شما، تقریباً ممکن نیست.

 

 

تفاوت NFC و بلوتوث چيست؟

 

از میان ارتباطات رادیویی موجود در تلفن‌های هوشمند، NFC و بلوتوث بُرد کوتاه‌تری دارند. فرکانس کاری NFC معادل 13.56 مگاهرتز است که نسبت به بلوتوث با فرکانس 2.5 تا 2.5 گیگاهرتز خیلی کمتر است. به خاطر همین تفاوت فرکانس است که بلوتوث می‌تواند از انتقال‌های سریع در دامنه چند متر پشتیبانی کند. اما NFC با بُرد کوتاهش نظر بسیاری از کمپانی‌ها از جمله گوگل، مایکروسافت، و کمپانی‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری را به سوی پرداخت با کیف پول الکترونیک جلب کرده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

سیاری از ما به اتفاقات پس از مرگ فکر می‌کنیم و به عاقبت اطلاعات و دارایی خود در دنیای مجازی می‌اندیشیم، پس از مرگ چه اتفاقی برای اطلاعات ارزشمند موجود در کامپیوتر یا اکانت ایمیل و دیگر حساب‌های ما رخ خواهد داد؟ اگر قصد دارید برای آینده پس از مرگ خود برنامه ریزی کنید، گوگل ابزاری را در این راستا در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانید تعیین کنید که چه اتفاقی برای حساب‌های شما رخ دهد.

 

گوگل روز گذشته ابزار تازه‌ای را با نام Inactive Account Manager معرفی کرد که از طریق صفحه تنظیمات حساب گوگل کاربر در دسترس است و از طریق آن می‌توان تعیین کرد که اگر پس از مدت مشخصی به اکانت گوگل خود متصل نشدید کلیه اطلاعات شما بصورت خودکار حذف شوند یا در اختیار شخص مشخصی قرار گیرند. شما می‌توانید تعریف کنید که کلیه ایمیل‌های شما در جیمیل و یا دیگر سرویس‌های گوگل از بین بروند و اثری از شما باقی نماند.

به عنوان مثال شما می‌توانید تعریف کنید که اگر به مدت ۶ یا ۹ یا ۱۲ ماه وارد اکانت جیمیل خود نشدید به صورت خودکار کلیه اطلاعات موجود در این جیمیل شما حذف شوند. یا شما می‌توانید تعریف کنید که کلیه اطلاعات شما به شخصی که معتمد شما است ارسال شوند.

سرویس‌هایی که از این قابلیت تازه پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: بلاگر، کانتک، حلقه‌ها، جیمیل، گوگل پلاس، صفحه ها و استریم‌های گوگل پلاس، پیکاسا، گوگل ویس و یوتیوب. البته گوگل پیش از اجرای دستور تعیین شده در سرویس Inactive Account Manager، از طریق ارسال پیامک به شماره موبایل شما، اطلاع رسانیه‌های اولیه را انجام می‌دهد.

این قابلیت بسیار ارزشمندی است که در واقع خیال انسان را از بابت تقسیم ارث دنیای مجازی‌اش راحت می‌کند. نظر شما درباره سرویس جدید گوگل چیست؟ آیا از آن استفاده خواهید کرد؟



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh


شارژر موبایل پیشرفته و پرطرفدار! + عکس

 

با استفاده از SOSCharger می توانید تلفن همراه خود را شرایط اضطراری شارژ کنید.

برای بسیاری از کاربران تلفن های همراه پیش آمده که دچار حادثه شوند تلفن همراه آن ها بدون شارژ بماند و یا در شرایط قطعی برق نیاز فوری به وسیله خود داشته باشند. نداشتن شارژ و عدم دسترسی به برق مهمترین مشکل و معضل تلفن های همراه است که با استفاده از شارژر SOSCharger حل می شود.

SOSCharger یک شارژر قابل حمل می باشد که مشکل عدم دسترسی به برق برای شاژر تلفن های همراه را حل کرده است.از مهمترین قابلیت های این تلفن که باعث می شود تا برای همه ی تلفن های همراه هوشمند جدید کارایی داشته باشد قدرت شارژ باتری تا ظرفیت ۱۵۰۰ میلی آمپر می باشد.

با تکان دادن دسته ی تعبیه شده روی این شارژر به مدت سه تا پنج دقیقه می توان ۵ تا ۱۲ دقیقه با تلفن همراه مکالمه کرد.البته این زمان با توجه به نوع تلفن همراه متفاوت می باشد.این دستگاه از درگاه استاندارد USB استفاده می کند که امکان شارز هرنوع گوشی با آن را به کاربر می دهد.روی این دستگاه نیز چراغ های LED نصب شده که میزان شارژ باتری را نشان می دهد.
قیمت این شارژر ها ۳۵ دلار می باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

Apple
میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شركت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شركتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.

Adobe
اسم رودخانه ای كه از پشت منزل مؤسس آن، جان وارناك، عبور می‌كند.


Google
گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است كه تشكیل شده است از عدد یك با صد تا صفر جلوی آن. مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می‌كنند كه این موتور جستجو می‌تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد


Cisco
مخفف شده كلمه سان فرانسیسكو است كه یكی از بزرگترین شهرهای امریكا است.


HP
این شركت معظم توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاكارد تأسیس شد. این دو نفر برای اینكه شركت هیولد پاكارد یا پاكارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه هیولد پاكارد از آب در آمد


Hotmail
این سایت یكی از سرویس دهندگان پست الكترونیكی به وسیله صفحات وب است. هنگامی كه مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب كند علاقه‌مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الكترونیك به کلمه mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأكید شود Html بنابراین این نام را انتخاب كرد.


Microsoft
MICROcomputer SOFTwaree
نام شركت ابتدا به صورت بالا نوشته می‌شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد.که مخفف است. دلیل نامگذاری شركت به این اسم نیز آن است كه بیل گیتس مؤسس شركت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میكروكامپیوتر ها تأسیس كرد


Intel
INTergrated Electronicss

از آنجایی كه این شركت از بدو تأسیس با تأكید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد نام آن را یا به طور مختصر INTEL نهادند.


Oracle
مؤسس شركت اوراكل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تأسیس شركت روی پروژه‌ای برای CIAA كار می‌كردند . این پروژه كه اوراكل نام داشت بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سؤال‌های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراكل در اساطیر یونانی الهه الهام است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شركتی تأسیس كرده و آن را به همین اسم نامگذاری كردند.


Motorola
شركت موتورولا با هدف درست كردن بی سیم و رادیوی اتومبیل كار خود را آغاز كرد. از آنجاییكه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شركت victoria بود مؤسس این شركت یعنی آقای پال كالوین نیز اسم شركتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی كلمه موتور نیز به نوعی در اسم شركتش وجود داشته باشد.


Sony
از كلمه لاتین Sonus به معنای صدا مشتق شده است.


Red Hat
مؤسس شركت آقای مارك اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش كلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت كرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم كرد . زمانی كه اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارك اوینگ آن را همراه با راهنمای كاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای كاربری، درخواست برای تحویل كلاه قرمز گم شده? بود


Xerox
كلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشك است و این برای تكنولوژی كپی كردن خشك در زمانی كه اكترا كپی كردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می‌گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود


SUN
Standford Univercity Network

این شركت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد. ومخفف عبارت بالا می‌باشد.


Yahoo
این كلمه برای اولین بار در كتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است كه دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فكر می كردند خودشان هم این طوری هستند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1392 | نظرات ()