نوشته شده توسط : Roh

شماران سیستم: حرفه مهندسی نرم‌افزار از متوسط درآمد 88 هزار و 142 دلار در سال برخوردار است.

  

شغل مهندسی نرم‌افزار به عنوان برترین شغل در آمریکا معرفی شد.

 

به گزارش شماران سیستم، موسسه CareerCast همه ساله شغل‌های مختلف جهان را بررسی و فهرستی از بهترین و بدترین مشاغل را منتشر می‌کند.

بر طبق شیوه این موسسه، 200 شغل مختلف بر اساس معیارهای مختلفی همچون حقوق و دستمزد، استرس کاری و میزان تقاضا محک می‌خورد.

بر این اساس، مهندسی نرم‌افزار به علت استرس کاری کم، پرداخت خوب، محیط کاری مناسب و تقاضای بالا، در صدر فهرست برترین مشاغل جای گرفته است.

حرفه مهندسی نرم‌افزار از متوسط درآمد 88 هزار و 142 دلار در سال برخوردار است.

به نظر می‌رسد رواج فناوری‌های نوین و استفاده گسترده از ابزارهای وابسته به آن، رونق فرصت‌های شغلی این حوزه را به دنبال داشته است.

در لیستCareerCast، به 10 شغل بدتر سال 2012 نیز اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، چوب‌بری به عنوان بدترین شغل انتخاب شده است.

بیکاری در بین چوب‌برها بسیار بالاست و انتظار می‌رود کاهش تقاضا برای خدمات چوب‌بری، تا سال 2016 ادامه یابد.

CareerCast معتقد است چوب‌بری نه تنها بدترین شغل بلکه یکی از خطرناک‌ترین مشاغل جهان به شمار می‌رود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

اتصال بیسیم به اینترنت

در ترفند قصد داریم نحوه اتصال بی سیم موبایل و کامپیوتر به اینترنت از طریق سرویس GPRS ایرانسل را بیان کنیم. در نگاه اول شاید این کار خیلی به صرفه نباشد ولی برای دارندگان لب تاپ به دلیل اتصال به اینترنت در هر نقطه ایران بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت همچنین برای سیستم های خانگی در موارد خاص خیلی کمک خواهد کرد ، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ابتدا جهت کامل شدن ترفند، نحوه فعال کردن سرویس GPRS سیم کارت های ایرانسل را بیان می کنیم و سپس به سراغ ترفند اصلی می رویم. پس اگر سرویس GPRS گوشی شما فعال است به قسمت دوم ترفند بروید.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

موزیلا فایرفاکس

یکی از قابلیت‌‌ هایی که در نسخه های جدید مرورگر فایرفاکس یعنی نسخه ۱۱ به بعد وجود دارد، امکان مشاهده صفحات وب به صورت کاملاً سه‌‌بعدی است! شما علاوه بر مشاهده صفحه به صورت سه‌‌بعدی، امکان چرخش ۳۶۰ درجه صفحه توسط ماوس را نیز دارید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:
کافی است در صفحه‌‌ای که دوست دارید آن را به صورت سه‌‌بعدی ببینید، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را فشار دهید و یا این‌‌ که از منوی Firefox، به Web Developer رفته و Inspect را انتخاب نمایید (در سیستم‌‌عامل Mac می‌‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command+Shift+M استفاده نمایید).

در نواری که در پایین مرورگر نمایان می‌‌شود بر روی دکمه ۳D کلیک کنید.
خواهید دید که صفحه حالتی سه‌‌بعدی پیدا می‌‌کند. اکنون می‌‌توانید این صفحه را توسط ماوس بچرخانید و آن را از زاویه‌‌های مختلف ببینید.

دقت کنید این ترفند فقط در نسخه ۱۱ به بالای مرورگر فایرفاکس امکان‌‌پذیر است. همچنین در صورتی که دکمه ۳D در مرورگر شما وجود ندارد، بایستی درایور کارت گرافیک خود را بروزرسانی نمایید تا مرورگر از قابلیت WebGL پشتیبانی نماید.
منبع: www.tarfandcity.com



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

Garthner

به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld، براساس اعلام کارشناسان شرکت هایی که در کار خرید و عرضه تلفن همراه و تولید ابزارهای امنیتی و ابزارهای ذخیره سازی هستند می توانند موجب گسترش علم فناوری اطلاعات شوند.

براساس پیش بینی های انجام شده شرکت هایی که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند در سال ۲۰۱۳ درآمدی معادل ۳٫۷ تریلیون دلار خواهند داشت که این مقدار نسبت به سال ۲۰۱۲ در حدود ۴٫۲ درصد رشد نشان می دهد زیرا درآمد شرکت ها در سال ۲۰۱۲ تقریباً معادل ۳٫۶ تریلیون دلار بوده است. این اطلاعات و پیش بینی های توسط شرکت گارتنر انجام شده این شرکت همواره دیدگاههای اقتصادی جهانی خوبی ارائه کرده است.
شرکت گارتنر فناوری اطلاعات را به ۵ حوزه اصلی تقسیم می کند: دستگاهها، دیتا سنترها، شرکت های نرم افزاری، خدمات IT و خدمات تله کام. فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۳ در هر ۵ زمینه رشد خواهد داشت و براساس اعلام گارتنر میزان رشد شرکت های نرم افزاری ۶٫۴ درصد و معادل ۲۹۶ میلیارد دلار خواهد بود.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

شغل فعلی شما چيست؟ يا اينکه در آينده دوست داريد چه کاره شويد؟ می دانيد کارهای مختلفی شرايط خاص خودشان را دارند و همگی با هم مساوی نيستند. موسسه ای به نام Adicio هر سال در وب سايت http://www.careercast.com شغل های مختلف جهان را بررسی و ليستی از بهترين شغل های جهان را منتشر می کند.

در سال ۲۰۱۲ شغل مهندس نرم افزار بهترين شغل جهان معرفی شده است. کاری که طرفداران زيادی دارد و اين آمار نيز نشان از اقبال گسترده به سوی آن دارد. يک مهندس نرم افزار ممکن است گاهی در خانه در حالی که روی مبل اش لم داده، مشغول کار باشد و گاهی م يتوانيد او را در يک کافی شاپ بينيد که سرگرم کار است. بعضی وقت ها نيز در دفتر کارش روی يک استارت آپ کار می کند.

اين انعطاف پذيري يکی از دلايل اصلی انتخاب اين شغل به عنوان بهترين در سال ۲۰۱۲ شده است. اين موسسه در بررسی اش ۲۰۰ شغل را از بهترين تا بدترين رتبه بندی کرده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
 

Christian de Poorter مخترع اين گوشي موبايل جالب است. که به دليل داشتن ويژگي انعطاف‌پذيري بسيار بالا به هر شکلي در مي‌آيد.

اين محصول که iFlex نام دارد مجهز به قفل مغناطيسي است که باعث مي‌شود کسي نتواند آن را از حالت تا شده خارج کرده و باز نمايد. جنس آن از نايلون مخصوص بوده که اين انعطاف‌پذيري را باعث مي‌شود.

اين ويژگي، گوشي فوق را به هر حالتي در مي‌آورد و به کاربر امکان استفاده از آن را در صورت‌هاي مختلف مي‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
 
 
حجمي به اندازه يک دريا
شرکت معروف Kingstone اولين حافظه فلش 1TB جهان را به بازار عرضه داشت. اين فلش استثنايي که DataTraveler HyperX Predator 3 نام دارد مي‌تواند با سرعت بيش از 240 MB\S اطلاعات ديجيتالي را بخواند و بنويسد. قيمت آن 1750 دلار بوده و در زماني بسيار کوتاه حجم وسيعي از اطلاعات و يا فيلم‌ها را روي خود ذخيره مي‌کند.اين محصول را مي‌توان تنها درياي ذخيره اطلاعات ناميد که تا به حال نظير نداشته است. مقاومت آن در بازه دمايي -20 تا 80 درجه سانتي‌گراد بوده و ايمني بسيار بالايي دارد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh


 پنج اشتباهی که می‌تواند زندگی آنلاین‌تان را بر باد دهد

پسوردهایی نظیر 12345678 و qwerty و abc123 و iloveyou هنوز هم از جمله پرکاربردترین پسوردها در جهان‌اند.

شاید باور نکنید٬ اما ۱۰ درصد از کاربران اینترنت جهان ترتیبی از اعداد ۱ تا ۸ را به عنوان پسورد خود انتخاب می‌کنند. نزدیک به پنج درصد کاربران٬ از خود کلمه password به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند.


با مطالعه نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شده٬ می‌توانید بر ضریب امنیت خود در جهان مجازی بیفزایید. این پنج نکته٬ اشتباهاتی ساده و پیش‌پاافتاده‌اند که این روزها بسیاری از کاربران مرتکب‌شان می‌شوند.

به گزارش عصر خبر، با گسترش نفوذ اینترنت و سرویس‌های آنلاین٬ امنیت در اینترنت هم اهمیتی روزافزون یافته است. حفاظت از زندگی دیجیتال و حراست از حریم خصوصی در فضای مجازی٬ موضوعی گسترده است که تسلط بر آن مستلزم پیگیری تحولات دنیای امنیت آنلاین است؛ موضوعی که بسیاری از کاربران حوصله و وقت کافی برای پرداختن به آن را ندارند.


اما در جهانی که هکرها و نفوذگران هر روز دام‌های جدیدی برای سرقت اطلاعات خصوصی کاربران در محیط‌های گوناگون مجازی طراحی و پهن می‌کنند٬ صرفا نصب کردن یک برنامه آنتی‌ویروس روی سیستم کامپیوتری و پسورد گذاشتن برای اتصال وایرلس و بی‌اعتنایی به جزئیات امنیتی٬ نمی‌تواند امنیت شما را تامین کند.


آگاهی از برخی اشتباهات فاحش و رایج کاربران اینترنت در سراسر جهان٬ مساله‌ای است که می‌تواند به ارتقای امنیت شما کمک کند. تامین امنیت٬ نیازمند بررسی و به‌روزرسانی پیوسته و مستمر است.

به پنج نکته‌ای که در این مطلب مطرح شده‌اند توجه کنید و تلاش کنید تا جایی که می‌تواند از ارتکاب این اشتباهات خودداری کنید. این مطلب چکیده‌ای از توصیه‌های امنیتی رایج در پایگاه‌های تخصصی امنیت در اینترنت است.

فراموش نکنید که امنیت موضوعی کاملا نسبی است و هیچ روش قطعی و دائمی برای تامین آن وجود ندارد٬ اما هرچه بیش‌تر نسبت به آسیب‌پذیری‌ها آگاه باشید٬ می‌توانید از روش‌های بهتری برای رفع آنها بهره بگیرید.

پسوردهای ضعیف٬ زمینه‌ساز گرفتار شدن در دام هکرها

به گزارش دویه وله، اگر به فهرست ضعیف‌ترین پسوردهای سال ۲۰۱۲ نگاه کنید٬ می‌بینید که اکثر کاربران برای تسهیل یادآوری پسوردها از عباراتی استفاده می‌کنند که یافتن آنها برای نرم‌افزارهای کرکر (Cracker) که نفوذگران از آنها برای پیدا کردن تصادفی پسوردها بهره می‌گیرند٬ بسیار ساده است.

پسوردهایی نظیر 12345678 و qwerty و abc123 و iloveyou هنوز هم از جمله پرکاربردترین پسوردها در جهان‌اند. شاید باور نکنید٬ اما ۱۰ درصد از کاربران اینترنت جهان ترتیبی از اعداد ۱ تا ۸ را به عنوان پسورد خود انتخاب می‌کنند.

نزدیک به پنج درصد کاربران٬ از خود کلمه password به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند. بدیهی است که اگر خود را جای هکری بگذارید که می‌خواهد به رمز عبور حساب‌های کاربران دست یابد٬ اولین چیزهایی که تست می‌کنید همین عبارات ساده و دم‌دستی‌اند.

در سال ۲۰۱۲ صدها هزار نفر از کاربران سرویس‌هایی نظیر یاهو٬ لینکدین٬ لست‌اف‌ام و ... اکانت‌های خود را از دست دادند و علت آن چیزی جز استفاده از همین پسوردهای ضعیف نبود. نخستین گام در کرک کردن پسوردها «حملات دیکشنری» است؛ یعنی هکرها پیش از هرچیز از مجموعه واژه‌هایی که در دیکشنری‌های گوناگون به زبان‌های مختلف آمده برای تست پسوردها استفاده می‌کنند.

بنابراین٬ نخستین توصیه در انتخاب پسورد محکم این است که هرگز عبارتی که به سادگی در یک دیکشنری می‌توان یافت را به عنوان پسورد ایمیل٬ فیس‌بوک٬ اکانت بانک یا اتصال اینترنتی خود انتخاب نکنید. یک پسورد محکم باید دست‌کم ۱۲ کاراکتر را در بر بگیرد و این کاراکترها باید ترکیبی از حروف و اعداد باشند که به بی‌ربط‌ترین شکل ممکن در کنار هم قرار می‌گیرند. حتما در پسوردها از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و نیز علائم ویژه (مانند @#$^&*!) استفاده کنید.

گذشته از اینها٬ هرچند ماه یک‌بار پسوردهای خود را تغییر دهید. هرگز در پسوردها از اعدادی که در کارت‌های شناسایی خود دارید (مانند شماره ملی٬ شماره گواهی‌نامه٬ تاریخ تولد٬ شماره دانشجویی و ...) استفاده نکنید. کسانی که می‌خواهند به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند٬ همه این مسیرها را طی خواهند کرد.

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پسورد هم راهکار مناسبی برای ارتقای امنیت است. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید٬ راه‌های انتخاب پسوردهای محکم را در گوگل جست‌وجو کنید. هزاران مقاله مفید٬ به زبانی ساده می‌توانند راهنمای شما در انتخاب پسوردهایی باشند که مقاومت بیشتری در برابر حملات هکرها دارند.

کلیک کردن روی لینک‌های موجود در ایمیل‌ها؛ امنیت٬ پَر!

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های حملات سایبری معروف به Phishing است که در آن هکرها از طریق جعل کردن صفحات سرویس‌های گوناگون اقدام به سرقت پسوردها و دیگر اطلاعات خصوصی کاربران می‌کنند.

یک ایمیل جعلی از سوی بانک شما٬ ممکن است حاوی لینک به صفحه‌ای کاملا مشابه صفحه ورود به حساب شخصی‌تان باشد٬ اما هرگز نباید وقتی آن را در ایمیل‌تان می‌بینید روی آن کلیک کنید و سپس نام کاربری و رمزتان را در آن وارد کنید. این کار یعنی تحویل اطلاعات خصوصی به هکرها٬ به دست خودتان.

کلا به لینک‌هایی که در ایمیل‌ها دریافت می‌کنید٬ به دیده تردید نگاه کنید. به جای ورود با واسطه ایمیل‌ها٬ می‌توانید خودتان به‌طور امن‌تر وارد سرویس مورد نظرتان شوید. برای ورود به یک سرویس مجازی (login) همیشه راه سخت‌تر را انتخاب کنید.

بی‌توجهی به ضرورت حیاتی آپدیت کردن نرم‌افزارها

در درجه اول سیستم عامل (ویندوز٬ مک٬ لینوکس و ...) و در مرحله بعد همه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی که روی کامپیوترها٬ تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمندتان دارید٬ همیشه و همیشه باید آپدیت باشند.


کمپانی‌های سرویس‌دهنده با ارائه پکیج‌های به‌روزرسانی٬ بسیاری از آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برطرف می‌کنند و اگر در آپدیت کردن آنها تعلل کنید٬ احتمال بسیار بیشتری دارد که در دام هکرها گرفتار شوید٬ چون آنها در همان فاصله آسیب‌پذیری‌های کاربران را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید: ارائه آپدیت مثلا برای ویندوز از سوی کمپانی مایکروسافت٬ برای برطرف کردن فوری یک سری از آسیب‌پذیری‌ها است و شما باید هرچه سریع‌تر نسبت به نصب این پکیج‌های به‌روزرسانی اقدام کنید.


اگر اینترنت پرسرعت دارید٬ گزینه آپدیت اتوماتیک را حتما برای سیستم عامل و نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موجود روی تجهیزات دیجیتال‌تان فعال کنید. در غیر این صورت٬ حتما تنظیمات را طوری پیکربندی کنید که به محض ارسال آپدیت جدید٬ شما را مطلع کند.

دانلود نسخه‌های رایگان نرم‌افزارها از منابع ناشناس و نامعتبر

برای دانلود نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها حتی‌الامکان از منابعی استفاده کنید که شناخته‌شده‌اند. میلیون‌ها وب‌سایت و سرویس آنلاین در جهان وجود دارند که از طریق ارائه نسخه‌های گوناگون نرم‌افزارهای رایج و پرکاربرد٬ کاربران را به دام می‌اندازند. آنها می‌توانند به سادگی تروجان‌ها٬ ویروس‌ها یا انواع دیگری از بدافزارها را به فایلی که شما می‌خواهید ضمیمه کنند و از این طریق سیستم‌تان را آلوده سازند.

اگر روی کامپیوترتان آنتی‌ویروس دارید٬ آن را آپدیت نگه دارید و فقط از همان استفاده کنید. روی لینک‌هایی که به شما وعده «اسکن رایگان ویروس‌ها» را می‌دهند کلیک نکنید٬ یا نرم‌افزارهایی که با این عنوان وجود دارند را دانلود نکنید. اکثر این فایل‌ها صرفا برای آلوده کردن سیستم‌ها و به دام انداختن کاربران طراحی شده‌اند. فقط و فقط برنامه‌هایی را دانلود و اجرا کنید که می‌شناسید.

ارائه و انتشار بیش از حد اطلاعات شخصی در فضای مجازی

در عصر شبکه‌های اجتماعی «شر (Share) می‌کنم٬ پس هستم» فلسفه زندگی بسیاری از ساکنان کره زمین شده است. اما در کنار شر کردن٬ به معنی به اشتراک‌گذاری داده‌ها٬ اصطلاحی به نام overshare کردن داده‌ها وجود دارد که تبدیل به پدیده‌ای رایج شده و منشا بسیاری از آسیب‌پذیری‌های امنیتی است.

بسیاری از کاربران بیش از آنچه باید اطلاعات مرتبط با خود و زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و مجموع این اطلاعات به هکرها کمک می‌کند که آنها را به‌صورت هدفمندتری مورد حملات خود قرار دهند.

از overshare کردن خودداری کنید و هرگز اطلاعات خصوصی مرتبط با زندگی خود را٬ از جمله آدرس ایمیل٬ شماره تلفن٬ آدرس منزل٬ برنامه‌هایی که برای تعطیلات دارید٬ و اطلاعاتی از این دست را در فضاهای عمومی منتشر نکنید.


منبع:عصرخبر



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

Mozilla Firefox در این نسخه طرح نوینی از Add-on ها و مدیریت و تنظیمات آن ها را به نمایش گذاشته و طوری عمل نموده که کاربران ساده تر از گذشته بتوانند پلاگین های دلخواه خود را که تعدادشان حالا از...

Mozilla Firefox در این نسخه طرح نوینی از Add-on ها و مدیریت و تنظیمات آن ها را به نمایش گذاشته و طوری عمل نموده که کاربران ساده تر از گذشته بتوانند پلاگین های دلخواه خود را که تعدادشان حالا از هزاران هم فراتر رفته را نصب و با قدرت بیشتری به مرور وب بپردازند. Index کردن DB ها برای کانکت شدن سریعتر به اطلاعات موجود برروی سرورها هم از جالب ترین تکنولوژی هایی است که در این نسخه دیده می شود. عدم Crash شدن های متعدد که به دلایل مختلف در نسخه های قبلی به وجود می آمد در این نسخه دیده می شود به طوری که شاید نسبت به قبل به هیچ وجه موزیلا فایرفاکس Crash نشود یا حداقل تعداد آن ها بسیار پائین باشد. نسخه جدید نسبت به قبل سه قابلیت اصلی را تقویت کرده است ؛ سریعتر شده ، راحت تر قابل استفاده است و بازهم سریعتر عمل می کند ؛ این که سریعتر عمل می کند به این خاطر است که با جاوا و کدهای مربوط به آن بسیار سازگارتر شده است. سازگاری کامل با نسخه ۳ از CSS که پایه اصلی طراحی ها در وب است از نکات بسیار مهم و قابل توجه برای کاربران علل الخصوص برنامه نویسان و طراحان وب است. امنیت اطلاعات و مدیریت آن ها نسبت به قابل با کیفیت بیشتری ارائه شده و با توجه به کنترل هایی که کاربران به واسطه این قابلیت ها برروی اطلاعات خود دارند نسخه جدید بسیار ایمن تر از نسخه های قبلی عمل خواهد کرد.

برای دانلود کلیک کنید


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , دانلود نرم افزار , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و فقط با استفاده از ویندوز 7 می توانید بر روی فلش مموری، هاردهای اکسترنال و درایوهای رایانه شخصی خود رمزگذاری کنید.

 برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و فقط با استفاده از ویندوز 7 می توانید بر روی فلش مموری، هاردهای اکسترنال و درایوهای رایانه شخصی خود رمزگذاری کنید.


امروزه حجم عظیمی از اطلاعات مانند فایل ها و تصاویر شخصی توسط فلش مموری ها منتقل می شوند اما استفاده گسترده از این وسیله و اندازه کوچک آن گاهی خطر گم شدن یا به سرقت رفتن را نیز به همراه دارد.

برای جلوگیری از دستیابی افراد دیگر به فایل های موجود در فلش مموری شما راهکاری را آموزش می دهیم که به کمک آن می توانید این وسیله را رمزگذاری و ایمن کنید.


1. در ابتدا فلش مموری خود را به رایانه وصل کرده و از My Computer بر روی آن راست کلیک کنید.
2. از منویی که باز میشود گزینه Turn On BitLocker را انتخاب نمایید.
3. سپس از پنجره باز شده گزینه Use a password to unlock the drive را تیک بزنید و رمز عبور خود را در دو نوار زیرین آن وارد کنید.
 برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

4. در این مرحله شما می توانید پسورد خود را با انتخاب گزینه Save the recovery key to a file در یکی از درایوهای رایانه ذخیره کنید تا در صورت فراموش کردن آن بتوانید رمز را بازیابی کنید.
برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

5. بر روی گزینه Next کلیک کرده و در مرحله بعد Start Encryption را برای شروع عملیات رمزگذاری انتخاب کنید.
برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

6. توجه داشته باشید که کار کردن با فلش مموری، خارج کردن آن از رایانه یا بستن پنجره در هنگام عملیات رمزگذاری باعث سوختن و از بین رفتن اطلاعات حافظه جانبی شما می شود، بنابراین تا پایان کار صبر کرده و سپس گزینه Close را انتخاب کنید.
 برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

شما در هر زمانی می توانید رمز را از روی فلش مموری خود برداشته و آن را به حالت اولیه بازگردانید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:
1. به کنترل پنل رفته و روی گزینه BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.
 برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

2. در مرحله بعد از پنجره باز شده بر روی Turn Off BitLocker کلیک کرده و Decrypt Drive را انتخاب نمایید.
برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

گفتنی است که از این روش می توانید برای رمزگذاری بر روی حافظه های جانبی و درایوهای رایانه نیز استفاده کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

بسياري از بازي‌هاي زيبا و پرطرفدار Gameloft در زمان اجرا نياز به اتصال به شبکه اينترنت را دارند كه در اين متن يك ترفند براي اجراي اين بازيها بدون نياز به اينترنت را به شما آموزش مي دهيم.

 بدون اتصال به اينترنت از بازي‌هاي Gameloft لذت ببريد

بسياري از بازي‌هاي زيبا و پرطرفدار Gameloft در زمان اجرا نياز به اتصال به شبکه اينترنت را دارند كه در اين متن يك ترفند براي اجراي اين بازيها بدون نياز به اينترنت را به شما آموزش مي دهيم.


شرکت فرانسوي Gameloft را حتما همه شما مي‌شناسيد. اين شرکت بزرگ و معروف در زمينه بازي‌سازي براي پلتفورم‌هاي آندرويد و iOS بسيار قدرتمند است و هميشه شاهد بازي‌هاي زيبا و با کيفيت از اين شرکت بوده‌ايم.

بسياري از بازي‌هاي زيبا و پرطرفدار Gameloft در زمان اجرا نياز به اتصال به شبکه اينترنت را دارند که اين امر براي ما ايراني‌ها مشکل است زيرا که اتصال به اينترنت و استفاده از آن برايمان بسيار گران تمام مي‌شود.


از اين رو ما هميشه به دنبال روش‌هايي هستيم تا اين موانع را از سر راه برداريم. در ترفند اين هفته قصد داريم تا روشي را به شما بگوييم تا بتوانيد بازي‌هاي شرکت Gameloft را که براي سيستم‌عامل‌هاي آندرويد عرضه مي‌شود، به صورت کاملا آفلاين اجرا کنيد.

براي اين کار بعد از دريافت فايل نصب بازي که براي آندرويد با پسوند apk است، بايد يک سري تغييرات را روي آن اعمال کنيد. منتها اين کار بايد در کامپيوتر صورت گيرد.

در ابتدا بايد پسوند فايل را از apk به يک فايل فشرده يعني .zip تغيير دهيد. با اين کار فايل نصب بازي به يک فايل فشرده تبديل مي‌شود. اگر پسوند فايل‌ها در رايانه شما نمايش داده نمي‌شود، در پوشه‌اي که هستيد به قسمت Tools و بعد Folder Option برويد و سربرگ View را انتخاب کنيد و تيک گزينه Hide Extensions for Know File Types را برداريد تا پسوند تمامي فايل‌ها که نمايانگر نوع فايل است، نمايش داده شود.

حالا فايل فشرده‌اي که قبلا apk بود را از حالت فشرده خارج کنيد (تمامي کارهاي فشرده‌سازي را با يک نرم‌افزار مخصوص اين کار، مانند WinRAR انجام دهيد) و به نشاني .../res/layout برويد و فايل‌هاي زير را حذف کنيد:
gi_layout_verifying_files.xml

gi_layout_checking_required_files.xml

gi_layout_download_files_no_wifi_question.xml

gi_layout_download_files_cancel_question.xml

gi_layout_searching_for_wifi.xml

حالا شما بايد پوشه بازي را که تغيير پيدا کرده و فايل‌هايي از آن حذف شده، فشرده کنيد و پسوند آن را از zip به apk تغييـر دهيد. براي عدم درخواست اتصال واي‌فاي نيز بايد يک فايـل txt به نـام «qaWifiOnlyMode» ايجاد کنيد که درون آن «FALSE» نوشته شده و آن را در صفحه اول SD Card کپي کنيد.

بعد از انجام اين مراحل مي‌توانيد با خيال راحت بازي‌ مورد نظرتان را نصب و اجرا کنيد و از آن لذت بريد.


منبع: بايت



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

وسایل الکتریکی از جمله وسیله های حساس خانگی هستند که نگه داری درست از آن ها می تواند عمری طولانی تر از هدف کارخانه به آن ها بدهد البته چشم پوشی و تنبلی نیز آفت همه این وسایل است.

راز طول عمر کامپیوترهای خانگی

وسایل الکتریکی از جمله وسیله های حساس خانگی هستند که نگه داری درست از آن ها می تواند عمری طولانی تر از هدف کارخانه به آن ها بدهد البته چشم پوشی و تنبلی نیز آفت همه این وسایل است.


یکی از وسایل پرکاربرد که این روزها در بسیاری از خانه ها دیده می شود کامپیوترهای شخصی است. این کامپیوترها وسایلی هستند که ممکن است در برخی شرایط گره از بسیاری از کارها باز کنند و البته این روزها نبود ان در خانه ها می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

همانطورکه می دانید کامپیوترهای خانگی از بخش های مختلفی مانند مانیتور، کیس و اسپیکر درست شده اند و هر بخش آن ها نیاز به شرایط خاصی برای نگه داری دارد. در این مطلب نگاهی داریم به مهمترین نکات برای نگه داری درست از کامپیوترهای شخصی:


** نکته اول در مورد هر کامپیوتری محل قرار دادن آن است. بیشتر سعی کنید از میزهای مخصوص کامپیوتر استفاده کنید چرا که این میزها دارای محل های مخصوص برای هر بخش کامپیوتر است و از ان محافظت می کند.


** محل قرار دادن میز نیز بسیار مهم است. سعی کنید میز کامپیوتر را در محلی که گرد و خاک و یا تابش نور مستقیم آفتاب وجود دارد نگذارید. این شرایط باعث می شود تا عمر رایانه شما کاهش پیدا کند.


** کیس کامپیوتر به مغز اصلی آن تشبیه می شود آن را در محلی قرار دهید تا کمتر با آن تماس داشته باشید. سعی کنید کیس را روی زمین نگذارید چرا که ممکن است پا با آن اصابت کرده و قطعات داخلی از جای خود خارج شوند.


** نکته دیگری که باید در مورد کیس بدانید تمیزی آن است. تمیز کردن داخل کیس یکی از نکاتی است که هر از چند گاهی نیاز به انجام آن دارید. با استفاده از هواهای فشرده می توانید گرد و خاک داخل آن را خارج کنید. این گرد و خام در طولانی مدت دستگاه شما را نابود می کند.


** مانیتور اگر نباشد رایانه شما به هیچ دردی نمی خورد پس باید از آن با دقت محافظت کنید. مانیتورها به گرد و خاک و ضربه حساسیت دارند همچنین هنگام تمیز کردن آن ها دقت داشته باشد که دستمال خیس یا نم دار را روی صفحه نکشید.


** موس و کیبورد از جمله وسیله های حانبی و پرکاربرد در کامپیوتر هستند. از فشار آوردن به صفحه کلید این وسایل و همچنین از ریختن اب روی آن جدا خودداری کنید.


** اسپیکرهای کامپیوتر یکی دیگر از نقاطی است که باید به ان توجه داشته باشید. بسیاری از اسپیکرها با سیم به هم متصل می شوند از همین رو به سیم های آن ها توجه داشته باشید که باید منظم و مرتب قرار گرفته باشند.


** بسیاری از قطعات کامپیوتر با سیم به یکدیگر متصل شده اند. این سیم و کابل ها اکثرا در پشت میز جمع میشوند. یکی از بهترین راه های طولانی کردن عمر این کابل ها مرتب کردن و تمیز کردن آن ها است.


** جریان های ناگهانی برق نیز می تواند تاثیر به سزایی در خراب شدن قطعات رایانه داشته باشد. یک یو پی اس برای کامپیوتر خود خریداری کند تا از این اتفاقات ناگهانی به دور باشید.


منبع: مشرق نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

جام جم آنلاین: گروهی از مهندسان و طراحان یک شرکت خودروسازی فناوری باورنکردنی را ویژه شیشه های خودرو ابداع کرده اند که می تواند شیشه های عادی خودرو را به ابزار «واقعیت افزوده» هوشمند و لمسی تبدیل کند.

به گزارش مهر، تجربه نقاشی کشیدن....


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh






:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh






به نظر یک ساعت مچی می آید، اما کامپیوتری جدید است که ممکن است در آینده کاربران زیادی داشته باشد. نام اش WIMM است و نمایشگری یک اینچی دارد. احتمالا با نسخه ای از سیستم عامل اندروید وارد بازار خواهد شد و برنامه نویس ها هم اکنون مشغول ساخت نرم افزارهای ویژه اش هستند.

ویم دارای بلوتوث و وای-فای است و می تواند به اینترنت هم متصل شود. اما یک کامپیوتر در سایز ساعت چه کاربردی می تواند داشته باشد؟

اول از همه می تواند یک ساعت خوب باشد! اما این شروع ماجرا است. تصورش را بکنید این کامپیو تر با تلفن همراه شما از طریق بلوتوث در ارتباط باشد. حالا قرار ملاقات ها را روی آن می بینید. وضعیت آب و هوا نمایش داده می شود و آخرین اخبار را روی آن می خوانید. سنسورهای مختلفی هم روی آن تعبیه شده که به کار میکرواپلیکیشن ها می آید. شما همه اینها را روی یک نمایشگر با رزولوشن 160 در 160 پیکسل می بینید.

قبلا نمونه های مشابه ای معرفی شده و حتی هم اکنون در بازار وجود دارد. اما قرار است ویم تبدیل به یک محصول تجاری پرمصرف با پلتفرمی باز بشود، با اپلیکیشن ها و بازار ویژه خودش. همانطور که این روزها همه به دنبال جدید ترین تلفن های هوشمند و تبلت ها هستند شاید در آینده این کامپیوترهای مچی هم عضو دیجیتال جدیدی باشند که همیشه همراه ما هستند.

هنوز از قیمت و زمان ارایه WIMM به بازار خبری نیست. اما امیدواریم این گجت دوست داشتنی را هر چه زودتر در بازار ببینیم.


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh


از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید


در زمان حاضر همه ی کاربران سیستم عامل ویندوز میبایستی از این نکته با اطلاع باشند که رجیستری ویندوز در اصل قلب تپنده ی این سیستم عامل محسوب میشود. رجیستری دقیقا بخشی از ویندوز میباشد که در آن هزارن مورد از جزئیات مورد نیاز این سیستم عامل برای مدیریت سیستم ذخیره شده است، با توجه به اهمیت چنین بخشی در سیستم عامل ویندوز کمپانی مایکروسافت ترتیبی داده است تا رجیستری در دو نسخه بر روی ویندوز ذخیره شود تا اگر نسخه ی اصلی آسیب دید ویندوز به سراغ نسخه ی پشتیبانی که خودش فراهم کرده است برود. اما بارها پیش می آید که هر دو نسخه ی رجیستری ذخیره شده توسط سیستم عامل ویندوز آسیب ببینند و زمانی که رجیستری آسیب ببیند میبایستی ویندوز و تمامی برنامه های تحت آن از ابتدا نصب گردند.
اما راه حل ساده تری نیز هست و آن هم اینکه شما نسخه ی کپی مجزایی را از رجیستری ویندوزتان به وجود آورید، این امر با استفاده از برنامه ی backup که در ویندوز XP نسخه ی PRO گنجانده شده است امکان پذیر است و شما میتوانید این برنامه را در مسیر Accessories/System Tools بیابید.
برنامه ی ذکر شده توسط XP نسخه ی خانگی به صورت پیش فرض نصب نمیگردد ولی شما میتوانید آن را بوسیله ی یک CD ویندوز XP نسخه ی Home به آسانی نصب نمایید٬ ابتدا CD را در درون CD-ROM قرار داده و سپس وارد مسیر Drive:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP شوید. سپس یک کلیک دوبل بر روی فایل NTBACKUP.MSI نمائید تا برنامه ی نصب فعال گردد٬ پس از اتمام مراحل نصب شما ابزار مذکور را به آسانی در دسترس میابید.
این برنامه در حالت پیش فرض به صورت یک Wizard اجرا میشود مگر اینکه شما حالت پیش فرض آنرا تغییر دهید٬ برای تغییر حالت پیش فرض بر روی عبارت Advanced Mode کلیک نمایید تا صفحه ی جدیدی ظاهر شود٬ در این صفحه قسمتی را که تحت عنوان Backup نامگذاری شده است کلیک کنید بعد از آن در پنجره سمت چپ یک تیک در مقابل آیکون System State بزنید.
حالا شما میبایستی مکانی را برای ذخیره نسخه پشتیبان رجستیریتان معین کنید توجه داشته باشید که حجم این نسخه ی پشتیبان چیزی در حدود ۵۰۰ مگابایت خواهد بود پس جایی را انتخاب نمائید که فضای کافی وجود داشته باشد٬ پس از معین کردن مکان ذخیره ی فایل یک نام همانند "BACKUP" یا چیزی مشابه آن برای فایل پشتیبان در نظر بگیرید. برنامه ی Back up ویندوز به صورت خودکار پسوند BKF را به نام انتخابی شما خواهد افزود.
حالا کلید Start Backup را کلیک کنید در صورتی که شما جایی از هارد دیسکتان را برای ذخیره نسخه ی پشتیبان انتخاب نموده اید تهیه ی این نسخه تنها یکی دو دقیقه طول میشکد اما اگر محل ذخیره ی آنرا بر روی یک CD تعیین کرده اید تهیه نسخه پشتیبان چیزی در حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. توجه داشته باشید که ویندوز به صورت خودکار یک نسخه پشتیبان از رجیستری را در C:\WINDOWS\REPAIR ذخیره مینماید.
در آخر زمانی که شما ویندوز XP نسخه ی PRO یا HOME را اجرا مینمایید میبایستی Recovery Console را در آن نصب نمائید برای نصب قسمت مذکور CD ویندوز خود را در درون درایو مربوطه که در اینجا ما آنرا D نامگذاری میکنید قرار دهید. در صورتی که برنامه ی پیش فرض نصب ویندوز فعال شد آنرا cancel کنید٬ حالا گزینه ی Run را از Start Menu انتخاب نمائید و سپس عبارت D:\i386\winnt32.exe/cmdcons را تایپ نموده و دستور العمل مربوطه را طی نمائید. پس از reboot نمودن کامپیوتر option جدیدی را میابید که در آن میتوانید Recovery Console را فعال سازید و با استفاده از آن نسخه های پشتیبان رجتسریتان را که قبلا تهیه کرده اید را جایگزین نسخه ی رجیستری آسیب دیده ویندوزتان نمائید



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما به اینترنت GPRS متصل نیست این مطلب را بخوانید.

در بیشتر گوشی ها و پلتفرم ها GPRS پس از ارسال یک اس ام اس به اپراتور (همراه اول؛ ایرانسل و..) متصل می شود. چرا که تنظیمات ارسال شده توسط اپراتور گوشی شما را تنظیم کرده و دیگر مشکلی نیست. اما در گوشی های اندروید ماجرا متفاوت است. باید بعد از خرید گوشی اندروید فعال سازی اینترنت GPRS به صورت دستی انجام شود.


برای فعال کردن GPRS مراحل زیر را در گوشی خود دنبال کنید:


Settings > Wireless & networks > Mobile networks >Access Point Names

 

 

سپس کلید menu رو بزنید؛ new APN رو انتخاب کنید و عبارات زیر را به طور دقیق وارد کنید.

 


برای اپراتور ایرانسل:

name : Irancell_GPRS

APN : mtnirancell

 

 

برای اپراتور همراه اول:

name:mci-gprs

apn:mcinet


 

اکنون گوشی شما برای اتصال به اینترنت آماده است. کافی است ترافیک داده ها را به روش زیر فعال کنید.


 

برای خاموش و روشن کردن اینترنت گوشی های اندروید دستور العمل زیر را طی کنید:


 

 

 

setting -> wireless&network -> mobilenetworks -> data enable

 

در این قسمت کنار گزینه دیتا تیک را خاموش یا روشن کنید. البته می توانید ویجت این تنظیمات را بر روی صفحه گوشی بیاورید تا به راحتی اینکار انجام شود.


:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

ویندوز ۷ برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شامل انواع خانگی و اداری تولید شده‌است. این سیستم‌عامل هفتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز بوده و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۷ گذاشته‌اند.

از ویژگی‌های این نسخه که بیشتر مورد توجه‌است می‌توان به پشتیبانی از قابلیت چند لمسی، طراحی دوباره ویندوز شل، نوار وظیفه و یک سیستم شبکه خانگی به نام گروه خانگی اشاره کرد، همچنین به نقل از مسئولان مایکروسافت، ویندوز ۷ نسخه ارتقا یافته و بهینه شده ویندوز ویستا است.
حالا اگر می خواهید چند ترفند در خصوص این ویندور را آموزش ببینید میتوانید جزوه زیر را دانلود کنید.


برای دانلود اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

شايد کم پيدا شوند افرادي که قابليت هاي گوشي همراه خود را تمام و کمال بدانند و گوشي هاي همراه گوشی موبایل دارند از کارایی‌ها، امکانات و حتی برخی خدمات آن اطلاع چندانی ندارند. اگر جزو این دسته افرادید، اطلاع از قابلیت‌های پی‌آمده ممکن است به کارتان آید.

 
اگر قصد دارید از تماس‌های مکرر مزاحمی سمج خلاص شوید. کد #094*21* را از چپ به راست شماره‌گیری کنید. با فشردن دکمه سبز تماس یا Call گوشی شما تا زمانی از شبکه خارج خواهد شد که دستور لغو را صادر کنید.

برای لغو فرمان، کافی است کد #21# را شماره‌گیری کنید و دکمه تماس را فشار دهید.

در این زمان همچنان امکان دریافت پیامک برای شما پابرجاست یعنی بر حسب اطلاع افراد کدهایی هم وجود دارد که آن فرد می‌تواند ترفند شما را خنثی کند.

 
چگونه از شر پيامك هاي تبليغاتي خلاص شويد؟

پیامک‌های تبلیغاتی که بتازگی اواخر شب هم خواب و استراحت را می‌ربایند، اعصابتان را به هم ریخته است؟ اگر خط همراه اول دارید با شماره 9990 تماس بگیرید و به اپراتور بگویید تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارید.


اگر ایرانسل دارید با شماره 700 تماس بگیرید و یا عدد دو را به شماره 5005 پیامک کنید.طبق اعلام، این پیامک رایگان است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

شما با استفاده از این ترفند می توانید نام فایل های خود مانند فیلم، عکس، فولدرها و حتی برنامه ها را به راحتی نامرئی کرده و به عبارتی فقط خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

 
مراحل نامرئی کردن نام فایلها در ویندوز به شرح زیر است: 
 
1. روی آیکن مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید
2. نام قبلی فایل را پاک کنید
3. کلید Alt را نگه داشته و اعداد 0160 را تایپ نمایید
4. حالا کلید Enter را فشار دهید و نتیجه را مشاهده کنید
 
به خاطر داشته باشید که با استفاده از این ترفند نام فایل ها دیگر قابل رویت نبوده و امکان فراموش یا گم کردن آنها نیز وجود دارد!


:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
با این روش باتری های مرده لپ تاپ را دوباره زنده کرده و نیازی به خرید مجدد آنها نخواهید داشت.
باتری های لپ تاپ به طور ایده آل باید حدود دو ساعت و نیم شارژ خود را حفظ کنند اما بعد از گذشت 1 تا 2 سال عمر مفید آنها کاهش یافته و کارایی اصلی خود را از دست می دهند.
باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط 10 تا 15 دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند و برای خرید دوباره آنها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما بهتر است قبل از آن روشی را که دریچه به شما پیشنهاد می دهد امتحان کنید.
باتری لپ تاپ خود را به مدت 15 ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببند، سپس آن را از فریزر خارج کرده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالی) نمایید تا باتری عمری دوباره بگیرد.
اما این عمل چگونه باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همانطور که میدانید جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است.
سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.
البته برای متوقف کردن کامل لرزش مولکول ها به سرمای -273 درجه سانتی گراد نیاز است که عملاً دست یافتنی نیست و علت عملکرد بهتر CPU در هوای سرد نیز همین امر است.
با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً 1 تا 2 ساعت شارژ خود را حفظ نماید و این روش را برای بازیابی هارد دیسکی که کار نمی کند نیز می توان بکار برد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
تازه های تکنولوژی؛
برخی از خودروسازان اعلام کرده‌اند که روی محصولات جدیدشان سیستم‌عامل اندروید نصب کرده‌اند تا راننده و سرنشینان در خودروهای جدید بتوانند تمامی ابزارهای گوگل را در اختیار بگیرند.
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، در نگاه اول شاید هیچ ارتباطی میان اتومبیل و گوشی هوشمند وجود نداشته باشد؛ زیرا شما سوار اتومبیل می‌شوید و گوشی هوشمند را در دست می‌گیرد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
نمايشگاه CES آغاز به كار كرد؛
بزرگترين نمایشگاه کالاهاي الکترونیکی از امروز كار خود را آغاز كرد. وسايل جالب و تكنولوژي هاي جديد سال 2013 در آن رونمايي شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

جاوا طراحی شد تا نوشتن برنامه ها، کامپایل کردن و اشکل زدایی آنها اسان باشد. از آن جایی که زبان جاوا پس از زبان++Cکه یک زبان شی گراست طراحی شد، بسیاری از ساختارهای شی گرای مشابه با آن زبان استفاده می کند. حتی نحو (Syntax) آن نیز نزدیک به++C است. به همین دلیل، افرادی که با ++C آشنایی داشته باشند به راحتی می توانند جاوا را بیاموزند.

چون جاوا پس از ++C طراحی شد، سعی شد، جنبه های منفی آن را شامل نمی شود. به عنوان مثال، در جاوا اشاره گر به اشاره گر وجود ندارد، زیرا این ویژگی کاملا مستعد خطاست. رشته ها و آرایه ها در جاوا بر خلاف++C به صورت اشیا تعریف می شوند و مدیریت حافظه به طور خودکار انجام می شود.

گرچه جاوا را راحت تر از زبان های دیگر می توان آموخت، اما جاوا برای کسانی که هیچ آشنایی با برنامه نویسی ندارند، کمی دشوار است.

جاوا در خدمت برنامه نویسی شی گرا

دو سبک برنامه نویسی کلی وجود دارد. یکی سبک برنامه نویسی رویه ای و دیگری سبک برنامه نویسی شی گرا. در سبک برنامه نویسی رویه ای (Procedural)، برنامه نویس با استفاده از دانش خود از زبان برنامه نویسی، محل هایی از حافظه را برای ذخیره مقادیر انتخاب می کند و سپس دنباله ای از عملیات را می نویسد که آن مقادیر را دستکاری می کنند. محل های حافظه کامپیوتر را متغیر می نامند، زیرا حاوی مقادیری اند که احتمالا تغییر می کنند. به عنوان مثال برنامه ی حقوق و دستمزد یک موسسه ممکن است متغییر به نام salary داشته باشد که در زمان های مختلف، مقادیر مختلفی را می پذیرد. در حین اجرای برنامه حقوق و دستمزد، ممکن است عملیاتی بر روی هر مقداری که در salary ذخیره شده است، انجام گیرد، مثل خواندن مقداری از دستگاه ورودی، کم شدن مالیات و بیمه از این مقدار و چاپ آن در دستگاه خروجی. برای سهولت، هر عملیاتی که در برنامه کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد، در واحدهای منطقی به نام رویه ها (procedure) دسته بندی می شوند. مثلا در مثال ذکر شده، مجموعه ای از 4 تا 5 مقایسه و محاسبات که مالیات حقوق و دستمزد را محاسبه می کند، به نام رویه CalculateTax خوانده می شود. برنامه رویه ای، محل های حافظه متغیر را تعریف می کند و سپس مجموعه ای از رویه ها را برای ورودی دستگاه، دستکاری،  و خروج مقادیر ذخیره شده در آن محل ها را فراخوانی می کند. یک برنامه رویه ای اغلب شامل صدها متغیر و هزاران فراخوانی رویه است.

برنامه نویسی شی گرا توسعه ای از برنامه نویسی رویه ای است که در آن، روش نوشتن برنامه های کامپیوتری متفاوت است





:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
آیا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در ابتدایی ترین موضوع، یعنی سرچ گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که "گوگل کردن" به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.

نکاتی که در مورد سرچ گوگل نمی‌دانید

اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید  سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

** در ابتدا لازم است بگوییم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید. هر چه این کلمات دقیق تر باشند، موتور گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند. وقتی عبارت information and communications technology را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این سه عبارت در آن وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.

چیزی که در بین عموم جا افتاده این است که استفاده از کلمات زیاد برای سرچ بد است. این باور درست نیست. چون استفاده از کلمات محدود هم گستره سرچ شما را بسیار بزرگ می کند. به نظر من برای جستجو استفاده از سه تا پنج واژه مناسب است.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد

اگر می خواهید این عبارت را دقیقا به همین ترتیب جستجو کنید کافی ست آن را در کوتیشن قرار دهید.

 "information and communications technology"

دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.

نکاتی که در مورد سرچ گوگل نمی‌دانید

**حالا فرض کنید می خواهید به دنبال صفحاتی بگردید که یا دارای عبارات information  باشند یا communication و یا technology. در این حالت از عملگر OR استفاده می کنیم. عملگرهای منطقی در گوگل دقیقا بر همان مبنای ریاضی کار می کنند.

Information OR communications OR technology

همچنین می توانید به جای عبارت OR از ععلامت مخصوص آن | (پایپ نامیده می شود) استفاده کنید.




:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
داده‌های شما، بدون ابزارهای امنیتی در معرض خطر و حمله قرار دارد. بعضی از این حمله‌ها، داده‌ها را تغییر نمی‌دهد و فقط آنها را دریافت می‌کند، اما اغلب حملات با هدف خراب‌کردن اطلاعات یا اختلال در شبکه انجام می‌شود.اگر یک سیاست امنیتی در نظر نداشته باشید، شبکه و اطلاعات شما در برابر حملات زیر آسیب پذیرخواهد بود.

انواع حمله‌های شبکه‌ای

استراق‌ سمع‌

به طور کلی بیشتر ارتباطات شبکه‌ای در فرم ناامن یا متن ساده صورت می‌گیرد و به هکری که به شبکه و اطلاعات آن دسترسی پیدا کرده است اجازه می‌دهد ترافیک را بخواند. وقتی یک هکر ارتباطات شبکه را استراق سمع می‌کند، به این کار sniff یا snoop‌کردن می‌گویند. در واقع توانایی یک هکر در استراق سمع شبکه، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که مدیر یک شبکه بزرگ با آن روبه‌روست. بدون اعمال سرویس‌های کدگذاری قدرتمند روی داده‌های شبکه، داده‌های شما هنگام انتقال در شبکه قابل خواندن است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 868
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
اگر اطلاعات مهمی روی سیستم داشته و اشتباها آنها را حذف کرده‌اید، بد نیست سری به سطل‌آشغال ویندوز بزنید. شاید این فایل‌ها هنوز آنجا باقی مانده باشند. اما اگر سطل‌آشغال را هم خالی‌ کرده و اطلاعات آن را از بین برده‌اید، چاره کار شما نزد ماست. با Undela اطلاعات از دست رفته‌تان تا جای ممکن باز خواهد گشت.

چطور اطلاعاتی که اشتباها از سیستم خود حذف کرده‌ایم را باز گردانیم

اما در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه فایل‌هایی که اشتباها آنها را از حافظه سیستم حذف کردید را بازبیابید.

البته توقع نداشته باشید اطلاعاتی که مدت‌‌ها قبل پاک شده یا با برنامه‌های حرفه‌ای آن ها را از بین برده‌اید به صورت 100% بازیابی شوند

قدم اول

برای شروع کار ابتدا برنامه Undela را از این آدرس  دانلود و نصب کنید.


 



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
از نشانه های کاربران حرفه ای سرعت عمل آنها در استفاده از کلیدهای میانبر در برنامه های مختلف است. در ادامه به معرفی چند کلید میانبر مشترک و کاربردی در  بیشتر ویرایشگرهای متن می پردازیم ، که این امکان را به شما می دهند تا کار خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

کلیدهای میانبر در ویرایشگرهای متن

کلیدهای Ctrl + جهت راست – انتقال مکان نما به ابتدای کلمه قبلی( در متن فارسی)

دکمه های Ctrl + Backspace  – حذف کلمه سمت چپ مکان نما

دکمهCtrl + Delet  – حذف کلمه سمت راست مکان نما

دکمه های Ctrl +  فلش بالا – حرکت مکان نما به ابتدای پاراگراف.

دکمه های Ctrl + فلش پایین – حرکت مکان نما به انتهای پاراگراف.

Home – حرکت مکان نما به ابتدای سطر

 End - حرکت مکان نما به انتهای سطری

 

کلیدهای میانبر در ویرایشگرهای متن

Ctrl+Home - حرکت مکان نما به ایتدای سند

 Ctrl+End- حرکت مکان نما به انتهای سند

 Page Up- حرکت مکان نما یک صفحه کامل به بالا

 Page Down- حرکت مکان نما یک صفحه کامل به پایین

 Shift +کلیدجهت نمای راست – انتخاب کلمات سمت راست مکان نما

 Shift +کلیدجهت نمای چپ – انتخاب کلمات سمت چپ مکان نما

 Shift+End - انتخاب یک سطر

 Shift+Ctrl +جهت نمای راست یا چپ – انتخاب یک واژه ( با نگه داشتن کلید جهت نما می توانید کلمات بیشتری را انتخاب کنید)

 Shift+Ctrl +جهت نمای پایین یا بالا – انتخاب یک پاراگراف

 Shift+Home – انتخاب قسمتی از متن که بین مکان نما و ابتدای سطر وجود دارد.

 

از نشانه های کاربران حرفه ای سرعت عمل آنها در استفاده از کلیدهای میانبر در برنامه های مختلف است

 Shift+End – انتخاب قسمتی از متن که بین مکان نما و انتهای سطر وجود دارد.

 Shift+Ctrl+Home – انتخاب قسمتی از متن که بین مکان نما و ابتدای سند.

 Shift+Ctrl+End- انتخاب قسمتی از متن که بین مکان نما و انتهای سند.

کلیدهای میانبر در ویرایشگرهای متن

Ctrl+A- انتخاب تمام متن

 Ctrl+C یا  Ctrl+Insert- کپی کردن متن انتخابی

 Ctrl+X یا  Shift+Delete- برش متن انتخاب شده

 Ctrl+V یا  Shift+Insert- جایگذاری متنی که قبلاً کپی یا برش شده

 Ctrl+Z – برگرداندن آخرین کار انجام شده

 Ctrl+B- ضخیم کردن متن انتخاب شده

 Ctrl+I- کج کردن(ایتالیک) فونت متن انتخاب شده

 Ctrl+U – خط زیر کردن متن انتخاب شده

 Ctrl+F – باز کردن جعبه جستجو

کلیدهای میانبر در ویرایشگرهای متن

Shift+F3 – تغییر حالت فونت انتخاب شده به حروف بزرگ و کوچک و حرف اول بزرگ ( در متن انگلیسی )

 Ctrl+O- فراخوانی یک سند جدید

 Ctrl+S- ذخیره سازی سند

 Ctrl+N- ایجاد یک سند جدید

 Ctrl+P – چاپ کردن سند

 Alt – با استفاده از این کلید نوار منو ویرایشگر متن فعال می شود و گزینه هایی را جهت انتخاب شما معرفی می کند

 Alt+F- فعال شدن منوی File

 Alt+E- فعال شدن منوی Edit

 Alt+V- فعال شدن منویView

 

 



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
برای ایجاد نسخه pdf از اسناد شخصی، راه های زیادی وجود دارد. ساده ترین آنها ایجاد نرم افزارهای pdf سازی مثل pdf factory است. در صورتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید نیز سرویس های زیادی برای شما این تبدیل را به صورت آنلاین انجام می دهند که Google doc معروف ترین آنهاست.

ایجاد pdf با دست خالی!

اما بعضی وقتها ممکن است شما نیاز به تهیه pdf از اسناد خود (word, excel, …) داشته باشید اما نرم افزار pdf ساز دم دست شما نباشد و امکان اتصال به اینترنت نیز برای شما فراهم نباشد. در این صورت هم نباید ناامید شد چرا که با خود Adobe Acrobat Reader و بدون استفاده از هیچ نرم افزار جانبی دیگر، می توانید نسخه pdf اسناد خود را تهیه کنید.

برای این منظور کافی است که در Control Panel ویندوز خود به قسمت Printers and Faxes رفته و بر روی عبارت Add a printer کلیک کنید.

ایجاد pdf با دست خالی!

در ادامه، کافی است با طی مراحل فوق، ابتدا گزینه File را انتخاب و سپس از لیست پرینترهایی که ظاهر می شود، AGFA-Avantra 36SF را انتخاب کنید.

با این کار شما یک پرینتر مجازی جدید با نام AGFA ایجاد کرده اید. پس از اتمام مراحل فوق با زدن دکمه Finish ، پرینتر pdf ساز شما آماده استفاده است!

حال یک فایل متنی (مثلا وُرد) باز کنید و پس از نوشتن مطلب خود، بر روی تصویر پرینتر در نوار ابزار کلیک کنید. (یا می توانید Ctrl+P را بفشارید)

 برای ایجاد نسخه pdf از اسناد شخصی، راه های زیادی وجود دارد. ساده ترین آنها ایجاد نرم افزارهای pdf سازی مثل pdf factory است. در صورتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید نیز سرویس های زیادی برای شما این تبدیل را به صورت آنلاین انجام می دهند که Google doc معروف ترین آنهاست

از لیست پرینترها AGFA را انتخاب کرده و تائید کنید. ویندوز از شما می پرسد که فایل خروجی را کجا ذخیره کند؟

پس از انتخاب محل ذخیره و تائید، شما یک فایل با پسوند prn خواهید داشت. پسوند این فایل را از prn به ps تغییر داده و بر روی آن دوبار کلیک کنید. حال آکروبات ریدر باز شده و فایل pdf را در کنار فایل ps ایجاد می کند.

ایجاد pdf با دست خالی!

باید توجه داشت برای ساخت pdf با این روش، داشتن یک نسخه قدیمی Adobe Acrobat Reader کافی است. ضمنا توجه کنید که بعضی ویندوزها با نام فارسی پرونده های pdf مشکل دارند که لازم است اسم لاتین یا عددی برای فایل خود انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 772
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

قبل از راه‌اندازی یك HomeGroup دانستن چند نكته ضروری است:

*** اول آن‌كه HomeGroup را فقط می‌توانید روی ویندوز 7 راه‌اندازی كنید و همین‌طور تنها می‌توانید رایانه‌هایی را كه سیستم‌عامل آنها ویندوز 7 است، به این شبكه متصل كنید.

HomeGroup در تمامی ویرایش‌های مختلف ویندوز 7 در دسترس است، اما بدانید كه ویرایش‌های Starter و Home Basic فقط قادر به اتصال به یك HomeGroup است و نمی‌تواند آن ‌را راه‌اندازی كند.

***نكته دوم آن‌كه HomeGroup فقط می‌تواند در Home network راه‌اندازی شود.

چگونه یك شبكه خانگی راه‌اندازی کنیم؟

هنگامی كه رایانه‌تان را به یك شبكه متصل می‌كنید، ویندوز 7 همان ابتدا از شما می‌خواهد كه Network Location را مشخص كنید. این انتخاب به صورت خودكار تنظیمات Firewall و تنظیمات امنیتی سیستم‌عامل شما را برای همان نوع از شبكه اعمال خواهد كرد.

اگر پس از آن رایانه‌تان را به یك نوع شبكه دیگر، مثلا یك شبكه Public (از دید ویندوز 7) متصل كنید، بهتر آن است كه Network Location آن را نیز تغییر دهید تا مطمئن باشید تنظیمات امنیتی مناسب برایتان اعمال خواهد شد. برای این منظور ‌باید از پنجره Network and Sharing Center (پاورقی یك) روی گزینه‌ای كه ذیل عبارت Network مشاهده می‌شود كلیك كنید تا پنجره Set Network Location باز شود.

 HomeGroup را فقط می‌توانید روی ویندوز 7 راه‌اندازی كنید و همین‌طور تنها می‌توانید رایانه‌هایی را كه سیستم‌عامل آنها ویندوز 7 است، به این شبكه متصل كنید

در این پنجره می‌توانید از میان سه گزینه Home Work و Public، گزینه مناسب را انتخاب كنید.

Home network را هنگامی انتخاب كنید كه رایانه‌تان عضوی از یك شبكه خانگی است یا این‌كه به تمامی افراد و ابزارهای متصل به یك شبكه اطمینان دارید. در این حالت ابزار Network discovery فعال است كه به واسطه آن می‌توانید تمامی سیستم‌های متصل به شبكه را ببینید و همین‌طور آنها نیز می‌توانند رایانه شما را مشاهده كنند.

Work network را وقتی انتخاب كنید كه رایانه‌تان در یك شبكه محلی كوچك عضویت دارد. در این حالت نیز Network discovery فعال است اما نمی‌توانید سیستم‌تان را به یك HomeGroup متصل كنید.

هنگامی كه به یك شبكه عمومی كه مصداق بارز آن اینترنت بدون واسطه مسیریاب (Router) است متصل می‌شوید، ‌باید Public network را انتخاب كنید. در این حالت سیستم شما از دید دیگر ابزارهای متصل به شبكه پنهان خواهد بود؛ علاوه بر این سیستم‌عامل‌تان بیشترین امنیت را در مقابل بدافزارها خواهد داشت. در این حالت علاوه بر این‌كه نمی‌توانید به یك HomeGroup متصل شوید، Network discovery نیز غیرفعال است.

چگونه یك شبكه خانگی راه‌اندازی کنیم؟

اگر از فناوری‌های وایرلس برای اتصال به اینترنت استفاده می‌كنید، باز هم بهتر است Public را به عنوان Network Location برگزینید.

*** سومین نكته هم آن است كه HomeGroup هیچ‌گونه اطلاعاتی را برای مایكروسافت ارسال نمی‌كند!

پس از ذكر این مقدمات، نوبت به توضیح درباره راه‌اندازی یك HomeGroup می‌رسد. همان‌طور كه عنوان شد، تمامی ویرایش‌های ویندوز 7 غیر از Starter و HomeBasic می‌توانند یك HomeGroup ایجاد كنند. برای این منظور از پنل سمت چپ پنجره Network and Sharing Center گزینه HomeGroup را انتخاب كنید. همین‌طور می‌توانید این عبارت را در Search box منوی استارت تایپ یا از Control Panel به آن دسترسی پیدا كنید.

هنگامی كه به یك شبكه عمومی كه مصداق بارز آن اینترنت بدون واسطه مسیریاب (Router) است متصل می‌شوید، ‌باید Public network را انتخاب كنید. در این حالت سیستم شما از دید دیگر ابزارهای متصل به شبكه پنهان خواهد بود؛ علاوه بر این سیستم‌عامل‌تان بیشترین امنیت را در مقابل بدافزارها خواهد داشت

اگر Network Location سیستم‌تان روی Home تنظیم نشده‌باشد، ادامه كار برایتان میسر نخواهد بود؛ پس حتما آن را بدرستی تنظیم كنید. در پنجره HomeGroup روی دكمه Create a homegroup كلیك كنید. در پنجره‌ای كه باز می‌شود، می‌توانید تعیین كنید چه مواردی در شبكه به اشتراك گذاشته شود. شما می‌توانید از میان كتابخانه‌های مختلف، موارد موردنظرتان را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید Printer متصل به سیستم‌تان را نیز به اشتراك بگذارید.

پس از كلیك روی دكمه Next، در پنجره بعد به شما یك كلمه عبور نمایش داده می‌شود كه توسط سیستم تولید شده و ‌باید آن‌را نگاه دارید؛ زیرا هنگام اتصال رایانه‌های دیگر به شبكه HomeGroup كه ایجاد كرده‌اید، به این كلمه عبور نیاز خواهید داشت. اكنون با كلیك روی دكمه Finish مراحل ایجاد HomeGroup شما به پایان می‌رسد.

پس از ایجاد HomeGroup می‌توانید از طریق روش‌های پیش‌گفته به پنجره تنظیمات آن دسترسی یابید و تغییرات موردنظرتان را اعمال كنید. به عنوان مثال می‌توانید یكی از Libraryها یا پرینتری را كه قبلا به اشتراك گذاشته بودید، از این حالت خارج كنید.

همچنین می‌توانید با كلیك روی گزینه View or print the homegroup password كلمه عبوری را كه سیستم برای‌ اتصال به HomeGroup شما تولید كرده بود ببینید و حتی آن را چاپ كنید!

چگونه یك شبكه خانگی راه‌اندازی کنیم؟

از طریق گزینه Change the password نیز بسادگی می‌توانید آن‌را تغییر دهید. البته در این حالت كلمه عبور توسط سیستم تولید نمی‌شود و خودتان می‌توانید آن‌را تعیین كنید؛ پس بهتر است همیشه این كار را انجام دهید؛ زیرا به خاطر سپردن كلمات عبوری كه سیستم تولید می‌كند، كار دشواری است!

اگر سیستم‌تان عضو یك HomeGroup است و مایلید آن‌را از این شبكه جدا كنید، ‌باید گزینه Leave the homegroup را انتخاب كنید. همان‌طور كه مشاهده می‌كنید، این كار نیز بسادگی اتصال به HomeGroup صورت می‌پذیرد.

درباره تنظیمات پیشرفته این بخش در شماره آینده صحبت خواهیم كرد.

 

برای دسترسی به پنجره Network and Sharing Center ‌باید روی آیكون Network Connection كه در قسمت Notification area در نوار ابزار ویندوز 7 قابل مشاهده است، كلیك كرده و گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید از كادر جستجوی منوی استارت استفاده كنید.

 



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

آزادسازی حافظه اشغال شده ی بی مصرف برنامه

زباله روب معمولا در دو حالت شروع به آزاد سازی حافظه اشغال شده می کند:

**در حین اجرای برنامه زمانی که برنامه نیاز به حافظه جدیدی داشته باشد و با کمبود حافظه آزاد روبرو شود، زباله روب شروع به کار کرده و تمام حافظه هایی که توسط برنامه اشغال شده اند را نشانه گذاری می کند. گروهی از این حافظه ها در حال حاضر توسط برنامه در حال استفاده هستند و گروهی دیگر قبلا استفاده شده اند و اکنون دیگر قابل دسترسی و استفاده نیستند. (مانند اشیایی که در یک ساب روتین ایجاد شده اند و فراخوانی ساب روتین به پایان رسیده باشد). پس از اینکه نشانه گذاری به پایان رسید، زباله روب شروع به آزاد سازی حافظه هایی که به عنوان حافظه اشغال شده بی مصرف ، نشانه گذاری شده اند می کند.

** زمانی که اجرای برنامه به پایان می رسد که در این حالت زباله روب شروع به کار کرده و کل حافظه ای که توسط برنامه اشغال شده بود را آزاد می کند.

در حالت عادی بهتر است که ما در کار زباله روب دخالت نکنیم و بگذاریم که . NET Framework وظیفه مدیریت حافظه رو بر عهده بگیرد. ولی در پاره ای از موارد ما احتیاج پیدا می کنیم که زباله روب را در هنگام اجرای برنامه فراخوانی کنیم تا راندمان و کارایی برنامه بالا برود

مثلا تصور کنید که برنامه ای داریم که هنگام اجرا، تعداد بسیار زیادی از اشیا را به وجود آورده و سپس آنها را آزاد می کند و عملکرد برنامه به صورتی است که نیاز داریم مدت زیادی در حال اجرا باشد. نتیجه این می شود که پس از مدتی حافظه بسیار زیادی توسط برنامه اشغال می شود که می تواند در کارایی سیستم و عملکرد سایر برنامه هایی که در حال اجرا هستند تأثیر منفی بگذارد.

در این گونه مواقع ما نیاز پیدا می کنیم که هر از چند گاهی درهنگام اجرای برنامه ، حافظه های اشغال شده ی  بی مصرف را آزاد کنیم و درحقیقت ، زباله روب را وادار سازیم تا این عمل را انجام دهد.

در این قسمت برنامه ای خواهیم نوشت که مطالب فوق را در بر گرفته و نحوه پیاده سازی آن رانشان خواهیم داد.

آزادسازی حافظه اشغال شده ی بی مصرف برنامه

یک پروژه از نوع Windows Application ایجاد کرده و دو دکمه به نام های btnAllocateObject و btnForceGarbageCollection  به فرم اضافه کنید.

در رویداد کلیک مربوط به دکمه btnAllocateObject  قطعه کد زیر را بنویسید.

' Create an object.

Private Sub btnAllocateObject_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAllocateObject.Click

Dim obj As New TestClass

obj.ObjectNumber = m_ObjectNumber

MessageBox.Show("Created object " & m_ObjectNumber)

m_ObjectNumber += 1

End Sub

همانطور که مشاهده می کنید ما یک شی از نوع کلاس TestClass که در ادامه به تشریح آن می پردازم ایجاد نموده  و عضو ObjectNumber آن را مقدار دهی می کنیم.

 

اکنون در رویداد کلیک مربوط به کنترل btnForceGarbageCollection قطعه کد زیر را بنویسید.

' Collect all garbage generations.

Private Sub btnForceGarbageCollection_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnForceGarbageCollection.Click

GC.Collect()

MessageBox.Show("Done")

End Sub

با اجرای دستود GC.Collect ، عمل زباله روبی (Garbage Collection) آغاز می گردد.

عمل زباله روب به این شکل است که متد Finalize مربوط به اشیایی که باید حافظه آن ها آزاد گردد را فراخوانی می کند.  برای نشان دادن این رویه، ما ساب روتین Finalize مربوط به کلاس TestClass را Override می کنیم.

Public Class TestClass

Public ObjectNumber As Integer

' Display a finalization message.

Protected Overrides Sub Finalize()

MyBase.Finalize()

MessageBox.Show("Finalizing " & ObjectNumber)

End Sub

End Class

کار تمام شد.

برای امتحان برنامه آن را اجرا کنید و چند دفعه دکمه btnAllocateObject  را کلیک کنید.  مشاهده می کنید که هر بار یک شی از نوع کلاس TestClass ایجاد شده و عضو ObectNumber آن مقدار دهی می شود.

اکنون دکمه btnForceGarbageCollection  را کلیک کنید. مشاهده می کنید که زباله روب در حقیقت متد Finalize هر یک از اشیایی که قبلا ایجاد نموده ایم را فراخوانی می کند و مقداری را که ما به عضو ObectNumber هر شی اختصاص دادیم را مشاده می کنید.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , ,
:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

php دانلود فیلم های آموزشی برنامه نویسی تحت وب PHP به زبان فارسی

پی اچ پی (به انگلیسی: PHP) یک زبان اسکریپت‌نویسی برای وب است. PHP عمدتا بر روی سرور وب اجرا می‌شود. PHPعمدتا مانند یک فیلتر عمل می‌کند، کد برنامه را به عنوان ورودی می‌گیرد و صفحات وب را به عنوان خروجی (غالبا از نوع اچ تی ام ال) ایجاد می‌کند. همچنین می‌تواند برای اسکریپت کردن خط فرمان استفاده شود. PHP می‌تواند بر روی صفحات وب و سیستم‌های عامل و یا پایگاه‌های داده مستقر شود. همچنین می‌تواند به عنوان سیستم مدیریتی پایگاه داده استفاده شود.پی اچ پی رایگان بوده و گروه PHP منبع کاملی از کد آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین می‌توان از آن برای کاربردهای شخصی استفاده کرد. این زبان می‌تواند کد باینری را برای موتور زند تولید کند. از پی اچ پی عمدتا در طراحی وب استفاده می‌شود.

 فیلم های آموزشی برنامه نویسی تحت وب PHP به زبان فارسی همراه با بانک اطلاعاتی MySql که توسط جناب اقای مهندس کیانیان که بی شک یکی از برترین اساتید کشور می باشند تهیه شده است. در این مجموعه سعی بر آن شده که تمامی مباحث به طور کامل پوشش و با به کارگیری مثال های متنوع در تدریس و فهم مطالب کمک گرفته شود.

 

 

دانلود  دانلود مستقیم : فیلم های آموزشی برنامه نویسی تحت وب PHP به زبان فارسی


tag  حجم فايل : 265 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

html دانلود کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML

اچ‌تی‌ام‌ال (زبان نشانه‌گذاری بسامتن)، سنگ بنای وب است، یک زبان برای نشانه‌گذاری بسامتن که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار می‌برند. دستورعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحه وب، با آن‌ها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف می‌شود. HTML مخفف HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE است. این زبان در خلال دهه ۹۰ توسط دنیس ریچی اختراع شد.

هر یک از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند، مثلا برچسب‌هایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند.

یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پروندهٔ مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نام‌گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود. مرورگرهای وب، که قادر به درک و تفسیر برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌الهستند، تک‌تک آن‌ها را از داخل سند اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و سپس محتوای آن صفحه را نمایان‌سازی (Render) می‌کنند.

اچ‌تی‌ام‌ال زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه‌گذاری بسامتن است و اساساً برای ساخت‌مند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار — نظیر عناوین، تصاویر، فهرست‌ها، بندها و جداول — به کار می‌رود. از سوی دیگر،اچ‌تی‌ام‌ال را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌آرایی یا نقاشی صفحات وب به کار برد، این وظیفه اکنون بر دوش فناوری‌های دیگری همچون سی‌اس‌اس است.

کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML توسط خانوم بیتا ضرابیان تهیه شده است و بصورت فایل اجرایی می باشد و شما برای مشاهده آن نیاز به هیچگونه نرم افزار اضافی نخواهید داشت .





دانلود  دانلود مستقیم : کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML


tag  حجم فايل : 2 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

compiler دانلود جزوه اصول طراحی کامپایلرها

مترجم یا همگردان یا کامپایلر برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌های کامپیوتری است که متنی از زبان برنامه نویسی سطح بالا (زبان مبدا) را به زبانی سطح پایین (زبان مقصد)، مثل اسمبلی یا زبان سطح ماشین، تبدیل می‌کند. خروجی این برنامه ممکن است برای پردازش شدن توسط برنامه دیگری مثل پیونددهنده مناسب باشد یا فایل متنی باشد که انسان نیز بتواند آنرا بخواند.به بیان ساده، کامپایلر برنامه‌ای است که یک برنامه نوشته شده در یک زبان خاص ساخت‌ یافته را خوانده و آن را به یک برنامه مقصد (Target Language) تبدیل می‌نماید. در یکی از مهم‌ترین پروسه‌های این تبدیل، کامپایلر وجود خطا را در برنامه مبدأ اعلام می‌نماید.
جزوه اصول طراحی کامپایلرها مربوط به درس اصول طراحی کامپایلر در رشته کامپیوتر می باشد که توسط سیده فاطمه نورانی در گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور تهیه شده است . این جزوه بصورت اسلاید وار مناسب برای تدریس بوده و مشتمل بر ۲۴۷ اسلاید می باشد که فصول زیر را شامل می شود :

  • مقدمه ای بر کامپایلر
  • نحو زبان و تجزیه
  • تحلیلگر لغوی
  • تحلیل نحوی


 



دانلود  دانلود مستقیم : جزوه اصول طراحی کامپایلرها


tag  حجم فايل : 700 کیلوبایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

computer دانلود جزوه معماری کامپیوتر

معماری کامپیوتر عنوان یکی از گرایش‌های رشته کامپیوتر است. در این گرایش با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آنها آشنا می شویم. در این گرایش واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی می شوند و در ادامه به بررسی ارتباط آنها و ساختار درونی آنها می پردازند. برای درک موضوعات مطرح شده در این گرایش آشنایی با مبحث مدارهای منطقی لازم و ضروری است.
جزوه معماری کامپیوتر پیش رو نوشته سعید دانشگر می باشد که در ۱۶۵ صفحه بصورت دستنویس تهیه شده است . این جزوه از روی کتاب های طراحی دیجیتال و معماری سیستم های کامپیوتری موریس مانو تدریس شده است .



 


دانلود  دانلود مستقیم : جزوه معماری کامپیوتر


tag  حجم فايل : 3.7 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

data دانلود جزوه درسی ساختمان داده دانشگاه صنعتی شریف

ساختمان داده‌ها از جمله بنیادی‌ترین مباحث مورد نیاز جهت یادگیری و درک بسیاری از مفاهیم عمده در علوم رایانه است. درس ساختمان داده ها نیز به تبع آن یکی از اصلی ترین دروس رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات محسوب می گردد.

در این درس مفاهیم زیر بررسی می شوند:

  • آرایه (Array)
  • صف (Queue)
  • پشته (Stack)
  • لیست پیوندی (Linked list)
  • گراف (Graph)
  • درخت (Tree)

تسلط بر این درس علاوه بر اینکه یکی از نیازهای ضروری دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد، می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به روند برنامه نویسی یک برنامه نویس نیز داشته باشد.

جزوه درسی ساختمان داده آقای دکتر محمد قدسی از دانشگاه صنعتی شریف به صورت تایپ شده در دو بخش خدمتتان ارائه می شود.





دانلود  دانلود مستقیم : جزوه درسی ساختمان داده دانشگاه صنعتی شریف


tag  حجم فايل : 1 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

programming دانلود کتاب برنامه سازی پیشرفته

کتاب برنامه سازی پیشرفته نوشته آقای مهندس محمد بلوچ زهی از دانشکده مهندسی شهید نیکبخت می باشد این کتاب به عنوان جزوه آموزشی درس برنامه سازی پیشرفته در دانشگاه سیستان و بلوچستان تدریس می شود، که در ۱۵۹ صفحه نگارش و عناوین زیر را به طور جامع پوشش می دهد:

  • مقدمه ای بر NET.
  • مقدمه ای بر #C
  • ساختارهای تصمیم و حلقه های تکرار در #C
  • رشته ها
  • متد ها
  • طبقه بندی انواع
  • فایلها


 




دانلود  دانلود مستقیم : کتاب برنامه سازی پیشرفته


tag  حجم فايل : 3.4 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

machine language دانلود جزوه زبان ماشین و برنامه سازی سیستم

زبان ماشین زبانی است که دستورات آن به سخت افزار وابسته بوده و به ازای هر دستور یک مدار سخت افزاری در داخل CPU وجود دارد . هر کدام از دستورات زبان ماشین دارای یک کد عددی بوده که بصورت مبنای ۲ یعنی ۰ و ۱ در داخل حافظه و یا CPU قرار میگیرند .
زبان اسمبلی همان زبان ماشین است ولی بجای کدهای ۰ و ۱ از کلمات انگلیسی به عنوان نام دستورات استفاده می گردد . نرم افزار اسمبلر دستورات اسمبلی را به کدهای زبان ماشین ترجمه می کند .
جزوه زبان ماشین و برنامه سازی سیستم مربوط به کلاس های درس مهندس کریمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال می باشد که در ۵۵ صفحه فصول زیر را شامل می شود :

  • مقدمه
  • آشنایی با سخت افزار و ویژگی های آن
  • مبناهای عددی
  • زبان اسمبلی ۸۰۸۶
  • مفهوم ادرس ها در زبان اسمبلی
  • وقفه ها در زبان اسمبلی
  • زیر برنامه ها و ماکروها در زبان اسمبلی
  • بررسی چند دستور و چند مثال


 



دانلود  دانلود مستقیم : جزوه زبان ماشین و برنامه سازی سیستم 


tag  حجم فايل : 1.1 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

دانلود جزوه سیستم عامل دکتر پدرام دانشگاه امیرکبیر به زبان فارسی

در این بخش از سایت آغازه جزوه درسی سیستم عامل دکتر حسین پدرام از دانشگاه صنعتی امیر کبیر را برای شما آماده کرده ایم. این جزوه مناسب برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر میباشد. از این رو لازم دیدیم که این جزوه دستنویس سر کلاس درس ایشان را تقدیم کاربران عزیز و دانشجویان عزیز در سراسر نقاط ایران قرار دهیم. امید است مورد توجه شما قرار بگیرد.

عنوان کتاب: جزوه سیستم عامل دکتر پدرام دانشگاه امیرکبیر به زبان فارسی

زبان کتاب: فارسی

تعداد صفحه: 134

حجم فایل: 72 مگابایت

 

لینک مستقیم 

ببرای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. (لینک مستقیم)

 

پسورد فایل: www.aghazeh.com

 



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 1389
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

نام کتاب:  CLR با C#

زبان کتاب: فارسی

نویسنده: دکتر علی شریعتی

تعداد صفحات: ۷۳

قالب کتاب: PDF

حجم فایل: ۷۷۴ کیلو بایت

 

 

اکتبر ۱۹۹۹ بود که افرادی در مایکروسافت، دات نت فریم ورک ، CLR وزبان مشترک و زبان برنامهنویسی سیشارپ را به من نشان دادند. وقتی همهی آنها را دیدم، تحت تاثیر قرار گرفتم و دانستم روش برنامه نویسی برای من به کلی تغییر میکند. از من خواستند برای تیم مشاوره انجام دهم و من قبول کردم هر چه بیشتر زمان گذاشتم، دیدم که بسی وسیع تر از اینست.



:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1391 | نظرات ()