نوشته شده توسط : Roh

 

 


پس از کش و قوس ها و بدقولی های فراوان بالاخره چشم ما به جمال نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت (Windows۷) و همراه آن نسخه جدید رابط گرافیکی مایکروسافت برای بازی های سه بعدی (DirectX ۱۱) روشن شد!

نسخه دهم این رابط گرافیکی یعنی DirectX ۱۰ به همراه سیستم عامل ویندوز ویستا عرضه شد و قرار بود کارهای زیادی انجام دهد. اکنون باید دید که آیا نسخه جدید می تواند تغییری در دیدگاه مخاطبان نسبت به این نرم افزار ایجاد کند یا اینکه نسخه مذکور نیز جهت خالی بودن عریضه ارایه شده است !؟ این موضوعی است که ما نیز سعی در کشف پاسخ آن داریم:

● کجای کار DirectX اشتباه از آب درآمد!؟

نسخه دهم DirectX به همراه سیستم عامل ویندوز ویستا عرضه شد و این سیستم عامل نیز با سرعت نور مخالفان بسیاری برای خود دست و پا کرد! تنها موفقیت این نسخه در بازی Far Cry۲ بود که در این نسخه عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی داشت. بازی Crysis نیز که بیشتر مواقع به عنوان مرجع آزمایش ها به کار می رود به طور کلی عملکرد بهتری با DirectX ۹ دارد و فقط در وب سایت های تست سخت افزار با DirectX ۱۰ اجرا می شود.

به زبان ساده تر اینکه DirectX ۱۰ به شدت با شکست مواجه شد و از عمده ترین دلایل آن زنجیر شدن آن به ویندوز ویستا بود و هیچ پاسخ قانع کننده ای برای برتریDirectX ۱۰ نسبت به نسخه قبلی وجود نداشت به جز اینکه تمامی بازی های جدید به اجبار هماهنگ با این نسخه طراحی می شدند! حتی شرکت Capcom تنها دلیل اجرای بازی Resident Evil۵ با DirectX ۱۰ را هماهنگی این نسخه با نرم افزارهای گرافیکی شرکت nVIDIA عنوان کرد و بیان داشت که از لحاظ تصویری هیچ تفاوتی میان اجرای این بازی با نسخه نهم یا دهم DirectX وجود ندارد.

● DirectX ۱۱ چه حرفی برای گفتن دارد؟

خوشبختانه نسخه یازدهم با مشخصات و امکانات هیجان انگیزی ارایه شد و علاوه بر آن قرار است به همراه سیستم عاملی در دسترس قرار داشته باشد که در مقایسه با نسخه دهم، منتقدان کمتری در حال سرکوفت زدن به آن هستند! به هر حال زمانی که نسخه دهم (که البته نسخه کم ایرادی نیز نبود) به همراه ویندوز ویستا عرضه شد با توجه به عدم استقبال عمومی از این سیستم عامل نتوانست موفقیتی در جلب نظر کاربران به دست آورد، اما هرچه باشد ویندوز ۷ از ابتدای کار با موج مثبت نظریات مواجه شد که این مسئله کار نسخه یازدهم DirectX را نیز راحت تر می کند.

در مجموع برای دفاع از برتری نسخه یازدهم می توان دلایل و مستندات ملموس تری را ارایه کرد، چراکه لیست برتری های زیادی برای آن تهیه شده است. برتری دیگر نسخه یازدهم این است که بر خلاف DirectX ۱۰ این نسخه پیشینه خود را به فراموشی نسپرده و اصل خویش را فراموش نکرده است و علاوه بر ویندوز ۷ قابلیت اجرا روی ویندوز ویستا را نیز دارد.

● ارتقا قابلیت سخت افزاری به وسیله DirectX ۱۱

نکته قابل توجه و هیجان انگیز نسخه یازدهم، ارتقا قابلیت های سخت افزاری یا به عبارتی استفاده بهینه از قابلیت های سخت افزاری قطعات است. این قابلیت در قطعات هماهنگ با نسخه یازدهم قرار داده شده است (در حال حاضر تنها در کارت های گرافیک سری ۵۸۰۰ رادئون این قابلیت به چشم می خورد) و می تواند از مبنا کیفیت تصاویر را به طرز ملموسی بدون نیاز به توان پردازشی بالا ارتقا دهد.

اکنون این قابلیت قرار است چه گلی به سر کاربر بزند!؟ خوب ابتدا باید بدانید که مدل های سه بعدی در بازی ها بر مبنای چندین واحد سه گوشه ساخته می شوند. این قابلیت این اشکال ابتدایی را به اصطلاح می شکند و به چند برابر بیشتر سه گوش های کوچکتر تبدیل می کند، بنابراین تصاویر بهتری ظاهر خواهند شد و نیاز به کدگذاری های پیچیده و بزرگ تری نیز برای این مدل نیست.

شرکت ATI به همراه اطلاعات کارت های جدید سری ۵۸۰۰، تصویری را از بازی Aliens vs. Predator منتشر کرده بود که با استفاده از این قابلیت تصویر دقیق تر، واقعی تر و شبیه تر به افسانه ها به نظر می آمد.

شرکت ATI مدت های مدیدی است که از این قابلیت در محصولات خود بهره می برد، مدتی بسیار زیاد که شاید شما هم آن زمان را به خاطر نیاورید! خوشبختانه باید گفت که سرانجام مایکروسافت نیز این موضوع را جدی گرفت و در نهایت به صورت مدون در نسخه یازدهم DirectX از آن بهره می برد. این موضوع حداقل می تواند به عنوان یک تغییر چشمگیر در کیفیت تصاویر ویدیویی به حساب آید.

● افزایش توان

با توجه به افزایش پردازنده های چند هسته ای، در حال حاضر نسخه یازدهم می تواند کاری کند تا از تمام توان هسته های پردازنده برای اجرای نرم افزارهای چندکاناله استفاده شود. همچنین این نسخه توانایی این را نیز دارد که برای اجرای نرم افزارهای به اصطلاح تک کاناله وظیفه اجرای این نرم افزار و فشار وارده را به جای یک هسته میان تمامی هسته ها تقسیم کند و از تمامی آن ها کار بکشد!

همان طور که می دانید بازی های جدید به شدت به توانایی پردازنده وابسته هستند و کار زیادی از آن می کشند، بنابراین با بهره گیری از این قابلیت می توان از تمام توان پردازنده بهره برد و باعث ورود فشار کمتری به پردازنده شد.

کاربران لپ تاپ ها باید توجه ویژه ای به این موضوع از خود نشان دهند، زیرا پردازنده های چهارهسته ای لپ تاپ ها هنوز به طرز اعجاب انگیزی خوره انرژی هستند و کمی هم جاگیرند. با توجه به توان پردازشی موتورهای گرافیکی لپ تاپ های کنونی و موتورهای گرافیکی پشت خط مانده -که به زودی راهی محصولات جدید می شوند- می توان امیدوار بود که به همراه این قابلیت شاهد رکوردهای جدیدی در توان پردازش و توان پردازش گرافیکی محصولات جدید این حوزه باشیم.

به نظر می رسد نسخه جدید مواردی را نیز از نسخه قبلی یعنی DirectX ۱۰.۱ به ارث برده است و آن چیزی نیست جز تکنولوژی ضد تصاویر بی کیفیت (پشتیبانی اجباری از تکنولوژی anti-aliasing). شاید به همراه این نسخه و در بازی های جدید این موضوع کمی غیرعادی باشد اما در ظاهر اسرار زیادی روی این مورد است! باید گفت که فقط کارت های Ati Radeon HD سری ۳۰۰۰ از امکانات این قابلیت پشتیبانی می کنند.

● محاسبه مستقیم

تغییر ساختار گرافیکی به سمت واحدهای سایه زنی یکپارچه، منتج به بالا رفتن قابل توجه قابلیت برنامه ریزی و انعطاف پذیری کارت های گرافیکی شد که این موضوع باعث افزایش توان آن ها در اجرای سایر نرم افزارها به غیر از بازی ها نیز می شد.

شرکت nVIDIA نیز سعی در انجام این کار در محصولات خود به وسیله تکنولوژی CUDA دارد، که البته این موضوع را به خوبی نیز به انجام می رساند. این تکنولوژی یک ایراد اساسی دارد؛ این تکنولوژی فقط روی محصولات nVIDIA قابل اجراست. پاسخ مایکروسافت به این نرم افزار خاصیت محاسبه مستقیم یا همان Direct Computing در DirectX ۱۱ است که این موضوع به سیستم اجازه می دهد تا از توان بالای پردازشی موتورهای گرافیکی جدید بهره مند شود تا دیگر وظایف خود را با سرعت بیشتری به انجام برساند.

شاید درک این موضوع و این قابلیت ها در حال حاضر کمی دور از ذهن باشد اما باید گفت که هر دو غول گرافیکی ATI و nVIDIA در حال اعمال قابلیت محاسبه مستقیم روی موتورهای گرافیکی خود هستند. البته درک این موضوع زیاد مشکل نیست زیرا چیپ های گرافیکی موجود به شدت قدرتمند هستند و مجموعه ای توانمند و البته پیچیده سیلیکونی به شمار می روند که می توانند توان پردازشی سیستم را به شدت ارتقا دهند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 


ویروس ها و نرم افزارهای مخرب جاسوسی همیشه به عنوان تهدیدی برای سیستم های کامپیوتری محسوب می شوند. این نرم افزارها علاوه بر آسیب رساند به سیستم عامل ها موجب کندی کارکرد نرم افزارها و ویندوز نیز می شوند. این گونه نرم افزارها که توسط برنامه نویسان حرفه ای به منظور سوءاستفاده ازاطلاعات شخصی کاربران و یا به منظور آسیب سانی به یک سیستم عامل با اهداف مشخصی نوشته می شوند ، سالانه ضررهای مالی زیادی را برای کاربران و حتی شرکت های بزرگ نرم افزاری به بار می آورند که در بعضی از موارد موجب نابودی اعتبار بسیاری از مراکز کامپیوتری نیز می شود. به عنوان مثال می توان به این مورد اشاره نمود که در یک کامپیوتر از اطلاعات مهم تجاری و مالی یک شرکت نگهداری می شود و این سیستم به هر دلیل ممکن به یکی از برنامه های جاسوسی  آلوده شده باشد ، حال می توان تصور نمود که چه پیامد هایی را برای آن شرکت در بر خواهد داشت . حتی ممکن است با سوءاستفاده از همان اطلاعات و استفاده آن ها برعلیه آن شرکت موجب پیدایش مشکلات بزرگی همچون ورشکستگی شود. یکی سیستم سالم همانند یک انسان کاملا سالم می باشد و همان طورکه بهترین راه برای انسان حفظ سلامتی پیش از ابتلا به بیماری می باشد ، در سیستم های کامپیوتری بهترین راه پیش گیری قبل از درمان می باشد. این پیشگری امروزه به وسیله نرم افزارهای ضد جاسوسی و آنتی ویروس ها انجام می شود. نرم افزارهای متعددی برای این کار توسط بزرگترین شرکت های نرم افزاری طراحی شده اند که هر یک از آن ها دارای ویژگی خاص مربوط به خود می باشند. تعدادی از این نرم افزارها به صورت کلی و همه جانبه از سیستم مراقبت می کنند ، تعدادی دیگر تنها برای مقابله با ابزارهای جاسوسی طراحی شده اند ، تعدادی دیگر که علاوه بر حفظ و نگهداری سیستم به مدیریت آن نیز توسط کاربر نیز یاری می رسانند و ...

در این مطلب شما را با یکی از نرم افزارهایی که به منظور مقابله با برنامه های جاسوسی طراحی شده است آشنا می کنیم.

Spy Emergency که از انتشار نگارش هفتم یا 2010 آن مدتی بیش نمی گذرد، نام نرم افزاری می باشد که به منظور نابودی برنامه های جاسوسی به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده است. این نرم افزار با حفاظت از سیستم و تحت مراقبت قرار دادن فایل ها به صورت مداوم به کاربران کمک می کند تا دچار برنامه های جاسوسی و ویروس ها نشوند. همچنین این نرم افزار علاوه بر نابودی برنامه های جاسوسی از ورود دیگر برنامه های مخرب همانند ویروس های تبلیغاتی ، کرم های اینترنتی ، برنامه های دزدی هویت و ... نیز به سیستم جلوگیری می نماید که لیست کامل برنامه های مخربی که این برنامه با آن ها به مقابله می پردازد به شرح زیر می باشد:

Spyware,Adware,Malware,Homepage hijackers,Remote administration tools,ActiveX Components,Dialers,Scumware,Keyloggers,Trojans,Data mining software,Toolbars,Tracking cookies,Browser Hijackers/BHO's,Worms

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- پشتیبانی از مرورگرهای Internet Explorer, Mozilla Firefox و Opera

- قابلیت جستجو در حافظه اصلی سیستم

- قابلیت جستجو در رجیستری و یافتن کلید های مربوط به نرم افزارها جاسوسی شناخته شده و پاکسازی آن ها

- قابلیت استفاده از برنامه به صورت خط فرمان

- چک کردن کوکی هایی که در سیستم شما در حال فعالیت هستند

- دارای قسمت اصلی کنترل نرم افزار به صورت کاملا گرافیکی
- جلوگیری از ورود فایل هایی که قصد عملیات دزدی ( hijacking ) را دارند.

- قابلیت به روز رسانی خودکار پایگاه داده های نرم افزار
- شناسایی malware های کشف شده

- پشتیابی از عملیات زمان بندی در نرم افزار برای اعمال وظایف مختلف در برنامه
- پشتیبانی از فایل هایی که توسط UPX و ASPack پک شده اند

- دارای پوسته های زیبا و متنوع برای زیبا سازی برنامه با توجه به سلیقه کاربر

و ... .

 

تصاویری از محیط نرم افزار:  یک ، دو ، سه

وبسایت سازنده : spy-emergency.com



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

اگر كاربري نسبتاً حرفه اي بوده و در شبكه‌اي كه تنها يك اتصال اينترنتي به اشتراك مي گذارد ، بيش از يك كامپيوتر درمحل كار يا منزل داريد ، اين ابزار را كه داراي توانايي و قابليت قدرتمند اسكن شبه است ، تحسين خواهيد نمود .

 

 


از اين نرم افزار مي توانيد براي عيب‌يابي اتصالات اينترنتي ، تغيير تنظيمات شبكه  همچنين حصول اطمينان از امن بودن كامپيوترهاي متصل به اينترنت استفاده كنيد .

همچنين اگر براي اولين بار برنامه را اجرا كنيد ، ممكن است با پيغام خطاي استفاده از تنظيمات پيش فرض مواجه شويد كه مورد مهمي نيست. براي شروع به كار با برنامه ، بر روي گزينه Scan كليك نماييد تا عمليات اسكن شروع شود . بعد از اين Advanced LAN Scanner  به بررسي شبكه پرداخته و تمامي كامپيوترهاي متصل به آن را شناسايي كرده و جزئيات هر كدام را نشان خواهد داد . علاوه بر آدرس IP هر كامپيوتر مي توانيد پورت‌هاي باز بر روي هر سيستم را هم مشاهده كنيد . بعد از اطلاع از اين جزئيات ، در صورت نياز ، به راحتي مي توانيد با استفاده از يك ديوار آتش ، اقدام به بستن و كنترل ورودي و خروجي هر يك از آن پورت‌ها نماييد .

در عين حال در كنار مشاهده پورت‌هاي باز و بسته ، مي توانيد اطلاعات ديگري هم مشاهده نماييد ؛ براي مثال مي توانيد از سرويس هاي در حال اجرا روي كامپيوترهاي شبكه مطلع شده و حتي ليستكاربران و گروه هاي موجود در آن كامپيوتر را ببينيد . ضمناً در صورتي كه هر سيستمي پوشه‌اي به اشتراك گذاشته باشد ، مي توانيد آن پوشه را هم مشاهده نماييد. خلاصه اينكه اگر قصد امن نگه داشتن كامپيوترهاي خود را داشته و يا نياز به عيب‌يابي شكه و يا اتصالات اينترنتي داريد ، اين دستيار بسيار توانا و حرفه اي براي خدمت گزاري آماده است .

آدرس دانلود نرم افزار:‌

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,46183-order,1-page,1/description.html



:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

 


برای اولین بار در ویندوز XP بود که مایکروسافت یه سنت شکنی عجیب انجام داد و اقدام به انتشار بسته‌ی الحاقی فارسی ساز برای کاربران فارسی زبان ویندوز XP کرد. اقدامی که شاید هیچ یک از ایرانیان تصور آن را هم نمی‌کردند.

با نصب بسته فارسی ساز محیط کاربری ویندوز و تمامی پیغام‌ها و حتی Help ویندوز به زبان فارسی قابل استفاده می‌شدند .

این روند ادامه داشت و بعدها بسته‌‌ی فارسی ساز ویندوز ویستا  نیز منتشر شد.

با ارائه ویندوز 7 ، خیلی‌ها این سوال رو مطرح می‌کردند که آیا اینبار هم مایکروسافت فارسی ساز ویندوز را ارئه می‌دهد یا خیر؟

خبر خوب اینکه : چند روزی است که بسته‌ی فارسی ساز ویندوز 7 (LIP) خیلی بی سروصدا ، در سایت رسمی مایکروسافت برای دانلود به رایگان قرار داده شده است.

بسته رابط زبان (LIP) برای Windows، نسخه ای است با ترجمه بخش هایی از Windows ارائه می دهد که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پس از نصب LIP، متن در برنامه های جادویی، کادرهای گفتگو، منوها و عناوین راهنمایی و پشتیبانی به زبان فارسی نمایش داده می شوند. متن هایی که ترجمه نشده اند به زبان اصلی Windows 7 خواهند بود. بعنوان مثال، اگر یک نسخه اسپانیایی Windows 7 را خریداری کرده اید و LIP کاتالان را نصب کرده اید، ممکن است برخی از متن ها به زبان اسپانیایی باقی مانده باشد.  LIPهای Windows را می توان بر روی تمام نسخه های Windows 7 نصب کرد.
یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از این فارسی ساز ، استفاده از راهنما (Help) ویندوز به زبان فارسی است که از طریق آن میتوانید نکات بسیار کاربردی را در مورد ویندوز و ترفندها و پیکربندی شبکه و صدها مورد دیگر را بیاموزید .

لینک ورود به صفحه دریافت فارسی ساز ویندوز سون 7 سایت مایکروسافت (نسخه 32 بیتی و 64 بیتی )



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , دانلود نرم افزار , ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 28 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

حال پس از آن که مایکروسافت در شب گذشته به طور رسمی نسخه جدید ویندوز را با نام ۸٫۱ معرفی کرد ، زمان آن می رسد که به برخی از ویژگی های مهم و جدید آن نگاهی بیاندازیم. این نسخه از ویندوز که سازگاری بیشتری با صفحات لمسی دارد دارای امکانات مناسبی است که موجب استقبال کاربران از آن می شود. البته همه آنها در حال حاضر در دسترس نمی باشند و باید کمی صبر کرد تا نسخه نهایی عرضه گردد.

1



:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری اطلاعات , ترفند کامپیوتری , , ,
:: بازدید از این مطلب : 959
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

نسخه جدید آنتی ویروس نود 32 ، یعنی ESET NOD32 Antivirus 6.0.3 منتشر شد!

 

آنتی ویروس نود 32 ، از معروف ترین و قدرتمند ترین آنتی ویروس های دنیاست. این آنتی ویروس مخصوصا در بین کاربران ایرانی محبوبیت زیادی دارد.

 

هر چند تیم پشتیبانی سرزمین دانلود همیشه با معرفی آنتی ویروس های رایگان و ارائه لینک دانلود آنها تاکید کرده است امنیت برخی از آنتی ویروس های رایگان (که بدون دردسر هم آپدیت میشوند) تفاوت چندانی با آنتی ویروس های معروف (مثل نود 32 و کسپرسکی) ندارد، اما به خاطر سابقه و شهرت آنها، هنوز هم بسیاری از کاربران ترجیح میدهند از آنتی ویروس های سنگینی مثل نود 32 استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

 

اگر غیر از خودتان افراد دیگری هم امکان دسترسی به کامپیوترتان را دارند (در منزل یا محیط کار و اداره) ، شاید دوست داشته باشید که پورت های USB کامپیوترتان را قفل کنید. تا کسی نتواند از طریق USB فایلی را از کامپیوتر شما بردارد یا چیزی روی آن کپی کند.

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود نرم افزار , ترفند کامپیوتری , , ,
:: بازدید از این مطلب : 1247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

معمولا همه ما برای دیدن فیلم ها و انجام بازی های کامپیوتری و یا کارهای متداول دیگر از مانیتورها استفاده می کنیم.اما شاید به این فکر افتاده باشید که آیا این امکان وجود دارد که به جای استفاده از مانیتور از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش استفاده کرد؟ بله درست است همانطور که حدس زدید این امکان از طرق مختلفی امکان پذیر است.

tv-connect



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , , ,
:: بازدید از این مطلب : 976
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

clear-sky-without-clouds

در دنیای پیشرفته امروز با این همه تکنولوژی داشتن چند رایانه یا لپ تاپ چیز بعید و شگفت آوری نیست. مطمئنا شما هم مانند من برای تان زیاد پیش می آید که می خواهید دو رایانه را با هم همگام سازی (Sync) کنید و اطلاعات را بین شان به اشتراک بگذارید و از طرفی هم نمی خواهید این اطلاعات روی سرور شخص دیگری قرار داده شوند. امروز در گویا‌ آی تی به شما آموزش خواهیم داد چگونه رایانه ها را به صورت مستقیم سینک کنید.
با این سرویس هر مقدار اطلاعات با هر حجمی که داشته باشید را می توانید بدون دسترسی افراد دیگر به آن جا به جا کنید؛ چرا که تنها با داشتن اطلاعات کاربری دسترسی به آن ها امکان پذیر می شود.
تمرکز ما اکنون برای جا به جایی فایل ها از طریق بستر اینترنت است و ممکن است راه های دیگری نظیر شبکه های لوکال و … نیز در هنگامی نزدیکی رایانه ها بیشتر مثمر به ثمر باشد؛ در واقع ما در این جا به دنبال سرویسی با استایل دراپ باکس و … می گردیم که در عین ذخیره سازی اطلاعات در سرور، آن ها را در سرور مرکزی اش استور نکند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

سلام

این آدرس وبلاگ جدیدمه که موضوعات طنز داره

البته بیشترش طنز کامپیوتری هست.

امیدوارم خوشتون بیاد.

 


 

طنز کامپیوتری



:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

دانلود کتاب درس معماری کامپیوتر موریس مانو به زبان فارسی

دانلود کتاب درس معماری کامپیوتر موریس مانو در 5 فصل به زبان فارسی | 520 صفحه

فصل ۱: مدارهای منطقی دیجیتال
    کامپیوترهای دیجیتال
    گیت‌های منطقی
    جبر بول
    ساده‌سازی با نقشه
    مدارهای ترکیبی
    فلیپ‌فلاپ‌ها
    مسائل

فصل ۲: قطعات دیجیتال
    مدارهای مجتمع
    دیکدرها
    مولتی‌پلکسرها
    ثبات‌ها
    شیفت رجیسترها
    شمارنده‌های دودویی
    واحد حافظه
    مسائل

فصل ۳: نمایش داده‌ها
    انواع داده‌ها
    متمم‌ها
    نمایش ممیز-ثابت
    نمایش ممیز شناور
    انواع دیگر کدهای دودویی
    کدهای آشکارسازی خطا
    مسائل

فصل ۴: انتقال ثبات‌ها و ریزعمل‌ها
    زبان انتقال ثبات
    انتقال ثبات
    انتقال‌های گذرگاهی و حافظه‌ای
    ریزعمل‌های حسابی
    ریزعمل‌های منطقی
    ریزعمل‌های شیفت
    واحد حساب، منطق و شیفت
    مسائل

فصل ۵: سازمان و طراحی یک کامپیوتر پایه
    کدهای دستورالعمل‌ها
    ثبات‌های کامپیوتر
    دستورالعمل‌های کامپیوتر
    زمانبندی کنترل
    سیکل دستورالعمل
    دستورالعمل‌های ارجاع به حافظه
    ورودی-خروجی و وقفه
    تشریح کامل کامپیوتر
    طراحی کامپیوتر پایه
    طراحی مدار منطقی انباره
    مسائل

فصل ۶: برنامه‌نویسی کامپیوتر پایه
    مقدمه
    زبان ماشین
    زبان اسمبلی
    اسمبلر
    حلقه در برنامه‌نویسی
    برنامه‌نویسی اعمال حسابی و منطقی
    زیرروال‌ها
    برنامه‌نویسی ورودی-خروجی
    مسائل

فصل ۷: کنترل ریزبرنامه‌نویسی شده
    حافظه و کنترل
    دنبال کردن آدرس
    مثال ریزبرنامه
    طراحی واحد کنترل
    مسائل

فصل ۸: واحد مرکزی پردازش
    مقدمه
    سازمان ثبات‌های عمومی
    سازمان پشته
    قالب دستورالعمل‌ها
    روش‌های آدرس‌دهی
    انتقال و دستکاری داده‌ها
    کنترل برنامه
    کامپیوتر کم دستور RISC
    مسائل

فصل ۹: پردازش خط لوله‌ای و برداری
    پردازش موازی
    خط لوله
    خط لوله حسابی
    خط لوله دستورالعمل
    خط لوله RISC
    پردازش برداری
    پردازشگر آرایه
    مسائل

فصل ۱۰: معماری کامپیوتر
    مقدمه
    جمع و تفریق
    الگوریتم ضرب
    الگوریتم تقسیم
    عمل‌های حسابی ممیز شناور
    واحد حساب دهدهی
    اعمال حسابی دهدهی
    مسائل

فصل ۱۱: سازمان ورودی-خروجی
    وسایل جانبی
    واسطه ورودی-خروجی
    انتقال غیرهمزمان داده
    شیوه‌های انتقال
    وقفه‌ی اولویت‌دار
    دستیابی مستقیم به حافظه (DMA)
    پردازنده ورودی و خروجی IOP
    تبادل اطلاعات سری
    مسائل

فصل ۱۲: سازمان حافظه
    سلسله مراتب حافظه
    حافظه اصلی
    حافظه کمکی
    حافظه تداعیگر
    حافظه مجازی
    سخت‌افزار مدیریت حافظه
    مسائل

فصل ۱۳: چندپردازنده‌ها
    مشخصات چندپردازنده‌ها
    ساختارهای اتصالات متقابل
    داوری بین پردازنده‌ها
    ارتباط و همگامی بین پردازنده‌ها
    همبستگی حافظه کش
    مسائل
 

 

حجم فایل : 20.10 مگابایت
لینک دانلود : دانلود کتاب درس معماری کامپیوتر موریس مانو به زبان فارسی
پسورد فایل :www.codecity.ir



:: موضوعات مرتبط: کتاب , , ,
:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

دانلود حل مسائل کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو

دانلود حل مسائل کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو

 

حجم فایل : 7.05 مگابایت
لینک دانلود : دانلود حل مسائل کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو
پسورد فایل :www.codecity.ir



:: موضوعات مرتبط: کتاب , , ,
:: بازدید از این مطلب : 1089
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

اصول اساسی برنامه نويسی به زبان اسمبلی Richard C. Detmer



نام کتاب : دانلود رایگان کتاب زبان ماشین و اسمبلی Richard C. Detmer  به زبان فارسی
نام گروه : آموزش های نرم افزار رشنال رز
نویسنده : Richard C.Detmer

مترجم :
هاشمی اصل
تعداد صفحات : 345 صفحه
فرمت فایل : PPT
زبان کتاب : فارسی
 

 

سرفصل هایی که در این کتاب آموزشی خواهید دید عبارتند از :

فصل اول : نمایش داده ها در کامپیوتر

فصل دوم : قسمت های یک سیستم کامپیوتری

فصل سوم : استفاده از اسمبلر

فصل چهارم :دستورالعملهای اساسی

فصل پنجم : انشعاب و حلقه

فصل شمم : روال ها

فصل هفتم : عملیات رشته ها

فصل هشتم : سایر حالته های آدرس دهی

فصل نهم : دستکاری بیت ها

فصل دهم : وقفه و ورودی / خروجی

فصل یازدهم : پردازش اسمبلی

فصل دوازدهم : ماکروها و اسمبلی شرطی

فصل سیزدهم : مثال نمونه

 

حجم فایل : 274 کیلوبایت

لینک دانلود مستقیم : دانلود رایگان کتاب زبان ماشین و اسمبلی Richard C. Detmer به زبان فارسی

لینک دانلود مدیا فایر : دانلود رایگان کتاب زبان ماشین و اسمبلی Richard C. Detmer به زبان فارسی

پسورد فایل :www.codecity.ir

 



:: موضوعات مرتبط: کتاب , , ,
:: بازدید از این مطلب : 1839
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

اسمبلی داریوش زین العابدینی

 

نام کتاب :  آموزش زبان ماشین و اسمبلی

نویسنده : دکتر داریوش زین العابدینی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی          

تعداد صفحه :  99

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  668  Kb

توضیحات :  این کتاب به صورت خلاصه و مفید، عنوانهای درسی زبان ماشین و اسمبلی را در ۹۹ صفحه آموزش میدهد. منابع استفاده شده عبارتند از : برنامه نویسی سازمان اسمبلی تالیف جعفرنژاد قمی – زبان ماشین و اسمبلی و کاربرد آن در کامپیوتر های شخصی تالیف دکتر حسن سید رضی – برنامه نویسی با زبان اسمبلی ترجمه دلواری و سالخورده – آموزش زبان اسمبلی برای کامپیوترهای شخصی ترجمه باغداساریان

 

 



:: موضوعات مرتبط: کتاب , , ,
:: بازدید از این مطلب : 1315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

زبان تخصصی کامپیوتر و ICT

زبان تخصصی کامپیوتر و ICT کتابی است که هم اکنون به معرفی آن می پردازیم. در این کتابچه که به قلم استاد حسین حاجی رسولی ها نگاشته شده به بررسی بخش درک مطلب و به اصطلاح Comprehension های مرتبط با رشته های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) پرداخته شده است. لازم به ذکر است به منظور حفظ حقوق نویسنده تنها فصل اول کتاب در سایت برای استفاده دانشجویان و علاقمندان به رشته های علوم رایانه و ارتباطات قرار می گیرد. هم اکنون امکان دانلود این کتاب ارزشمند را از زبان پژوه دارید.

 

 دانلود کتاب  دانلود مستقیم کتاب زبان تخصصی رشته کامپیوتر و ICT

  • حجم: 200 کیلوبایت
  • فرمت: PDF
  • نویسنده: حسین حاجی رسولی ها
  • ناشر: -
  • منبع: زبان پژوه


:: موضوعات مرتبط: کتاب , , ,
:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh

 

زبان تخصصی کامپیوتر

 در این کتاب آموزشی مجموعه لغات درس زبان تخصصی کامپیوتر در قالب جداولی برای استفاده دانشجویان تنظیم شده است .

تهیه و تنظیم آن را  واحد ٓآموزشی انجمن علمی پژوهشی فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور انجام داده است و بر اساس کتاب نوشته ناصر آیت – مهدی یوسف خانی و احمد فراهی می باشد.

هم اکنون می توانید این کتاب را از لیان بوک دریافت نمایید.

 

 

passwordپسورد فایل : www.book.lianportal.com یا www.lianbooks.com

download لینک دانلود کتاب



:: موضوعات مرتبط: کتاب , , ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Roh
 

ساختمان داده

 

کتاب ساختمان داده به زبان فارسی

 

ساختمان داده : به مدل ریاضی سازماندهی داده ها , ساختمان داده گفته می شود ؛ و یا به عبارتی به ساختار هایی که جهت ذخیره سازی , بازیابی و… اطلاعات بکار می روند ساختمان داده گفته می شود. در این پست سایت دنا دانلود جزوه درس ساختمان داده را برای شما اماده نموده ایم همراه با یک فایل فلش که بصورت نرم افزاری اموزش میدهد . جهت دانلود ادامه مطلب را مشاهده کنید.



:: موضوعات مرتبط: کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1392 | نظرات ()