نوشته شده توسط : Roh

 

 با توجه به رشد روز افزون اینترنت در میان کاربران کامپیوتر و تبدیل مرورگر به یکی از ابزارهای اصلی برای بسیاری از ما، سرعت عمل در کار با این نرم افزار، می تواند کمک فراوانی به صرفه جویی در وقت باشد. تقریبا تمام مرورگرهای مهم و مطرح امروزی از تعداد زیادی کلیدهای میانبر مشترک پشتیبانی می کنند که این موضوع کار با آنها را سریع تر و آسان تر می سازد. فرقی ندارد شما از فایرفاکس موزیلا استفاده می کنید، سراغ گوگل کروم رفته اید، به اینترنت اکسپلورر وفادارید یا اینکه دوستدار سافاری اپل و اپرا هستید. در هر صورت این میانبرهای صفحه کلید می توانند برای تان مفید و کاربردی بوده و باعث صرفه جویی در وقت تان شوند. البته هر مرورگر برخی میانبرهای اختصاصی خودش را هم دارد. اما یادگیری موارد مشترک به شما کمک می کند تا به راحتی میان مرورگرهای مختلف جابجا شده و به آسانی از قابلیت های همه آنها روی کامپیوترهای مختلف بهره ببرید. پس در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید، تا به لیستی نسبتا کامل از میانبرهای صفحه کلید و کارکردهای موس در مرورگرها بپردازیم. 

تب ها


Ctrl+1-8 : با این کلیدهای میانبر می توانید بین تب های مرورگر جابجا شوید. البته تنها به هشت تب اول از سمت چپ محدود خواهید بود و برای بقیه تب ها کاربردی نخواهد داشت. 

Ctrl+9 : بلافاصله به آخرین تب سمت راست در پنجره مرورگر منتقل می شوید. 

image380-002-500px-narenji-ir.jpg


Ctrl+Tab : به تب بعدی منتقل می شوید. به عبارت دیگر به تب سمت راست منتقل می شوید. Ctrl+Page Up هم در اغلب مرورگرها، به جز اینترنت اکسپلور، کار مشابهی انجام می دهد. 

Ctrl+Shift+Tab : به تب قبلی یا همان تب سمت چپ منتقل می شوید. در اغلب مرورگرها، به جز اینترنت اکسپلورر، کلیدهای Ctrl+Page Down هم چنین کاری را انجام می دهند. 

image381-003-500px-narenji-ir.jpg


Ctrl+W یا Ctrl+F4 : بستن تب جاری.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتری , , ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 ارديبهشت 1392 | نظرات ()